سرویس تجسمی هنر آنلاین:رسول اولیا زاده رئیس خانه عکاسان جوان در گفتگو با هنرآنلاین گفت: طی سه سال گذشته ما در انجمن نمایشگاهی را با عنوان "اشکواره" برگزار می‌کنیم که در آن تصاویر عاشورایی که عکاسان بزرگ کشور ثبت کرده‌اند به روی دیوار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت گالری این انجمن ما 30 عکس از 30 هنرمند با موضوع عزاداری به نمایش گذاشته‌ایم که همگی از عکاسان برجسته کشور هستند.

رئیس خانه عکاسان جوان گفت: ما در این نمایشگاه صرفا کار نمایشگاهی انجام دادیم. البته سال گذشته بخشی از این عکس‌ها را منتشر کردیم و از دیگر استان‌ها و شهرها درخواست داشتیم که این نمایشگاه در آن مراکز هم برگزار شود که ما نمایشگاهی را در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز برگزار کردیم. امید است امسال هم این نمایشگاه هم در اداره کل فرهنگ و ارشاد و هم در حوزه هنری استان البرز به نمایش در آید.

اولیازاده گفت: این نمایشگاه همزمان با اربعین حسینی در محل انجمن دایر شده و تا 15 آذر ماه همزمان با پایان ماه صفر نیز ادامه دارد. در این نمایشگاه آثاری از محمد فرنود، افشین بختیار، امیرعلی جوادیان، علیرضا کریمی صارمی، محسن شاندیز، کاوه فرزانه، یدالله عبدی، علی آذرنیا، احمد نصیرپور، محمد خادمیان، محمود عبدالحسینی، مجید مردانیان، محمد بابایی و بسیاری از اساتید دیگر به نمایش در آمده است.

وی افزود: تلاش داریم تا این نمایشگاه شکل ثابتی به خود بگیرد. من اصطلاحی دارم که این دوستان  نیایش‌های عکاسانه  می‌کنند. این اتفاق جدای تاثیری که بر مخاطب می‌گذارد برای ما یک وجه آموزشی هم دارد. ما سال گذشته قرار گذاشتیم که تعدادی از عکاسان را به لحاظ مالی و به لحاظ تربیت نگاه عکاسی در بحث راهپیمایی اربعین حمایت کنیم و آن‌ها را برای ثبت این رویداد به عراق بفرستیم. البته کمبود امکانات مالی موجب شد تعداد افراد کمتری را راهی این سفر کنیم.

این هنرمند عکاس گفت: قرار را بر آن گذاشتیم که تا سال آینده ورکشاپ و کارگاه‌های تخصصی را برگزار کنیم تا به لحاظ تصویر، عکاسانی تربیت شوند که با نگاه خاص و ویژه‌ای از این واقعه بزرگ عکس ثبت کنند.

اولیازاده گفت: از سال 88 ما همواره تورهایی را به مناسب ایام محرم برگزار می‌کردیم که در آن عکاسان نوجوان در کنار پیشکسوتان فرصتی برای عکاسی و کسب تجربه به دست بیاورند.

وی در پایان گفت: خانه عکاسان جوان در استان البرز را هم افتتاح کرده‌ایم و قرار است که هفته آینده "اشکواره"‌ای را با حضور 35 هنرمند در این شهر برگزار کنیم.

نمایشگاه عکس‌های عاشورایی با عنوان "اشکواره" تا 15 آذرماه در محل انجمن عکاسان جوان واقع در خیابان ولیعصر ، خیابان اسدآبادی (یوسف آباد) خیابان چهارم ، پلاک 3 ، طبقه دوم واحد 3 میزبان علاقمندان به هنر عکاسی است.