به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اعلام این خبر افزود: با توجه ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و با تاکید بر تاریخ معماری و شهرسازی استان  "چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی" با حضور اساتید و پژوهشگران فرهیخته با هدف ارتقای حفاظت از میراث فرهنگی به‌صورت مداوم و پایدار، برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این کنگره را جریان سازی در راستای ارتقاء صیانت از میراث فرهنگی و ایجاد طنین توجه به حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی در استان دانست و گفت: این کنگره به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با همکاری دانشگاه هنر اسلامی و با جلب مشارکت پایدار دستگاههای ذیربط در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 رئیس استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خاطر نشان کرد: بهره برداری از الگوها و آموزه های صحیح گذشتگان و چگونگی برخورد آنها با مواریث فرهنگی و طبیعی می تواند راهگشای برخی مسایل کنونی از جمله آلودگی، توسعه ناپایدار و طرح های نسنجیده باشد.

وی در تشریح محورهای کنگره عنوان کرد: محورهای حوزه های فرهنگی- طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی- معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی، عناصر وابسته خواهد بود. 

آبدار افزود: استادان، پژوهشگران، متخصصین و دانشجویان عرصه معماری و شهرسازی می توانند مقالات و نتیجه پژوهش های خود از طریق سایت کنگره به دبیرخانه کنگره جهت ارزیابی و داوری ارسال نمایند.

گفتنی است چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان آذربایجان شرقی در تاریخ 3 و 4 بهمن در محل سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی  تبریز برگزار خواهد شد.

علاقمندان جهت حضور در این کنگره می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه ارسال مقالات و برگزاری به سایت http://Eazarbaijan.chaui.ir مراجعه نمایند.