سرویس مد و لباس هنرآنلاین: چندی پیش طرح‌هایی تازه از لباس بانوان، با الهام از نگاره‌ها و ارزش‌های معماری کاخ گلستان، به عنوان شانزدهمین اثر ثبت شده ایران در سازمان جهانی یونسکو، و با نگاه به پوشاک دوران قاجار و زندیه، با هدف احیا و هر چه بیشتر شناساندن این اثر ارزشمند تاریخی از سوی برند "خانه طرح هور" ارائه شد که در سطح اجتماع نیز به خوبی مورد استقبال بانوان قرار گرفت و خیلی زود نمونه‌های مختلفی از این طرح‌های مانتو در ایران رواج یافت.

نغمه زائری، طراح مد و لباس برند "خانه طرح هور" درباره جدیدترین فعالیت‌های خود و همکاران طراحش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: دلم می‌خواهد در این فرصت پیش از هر چیز دیگری به تبعیض موجود میان برندهای بزرگ پوشاک و مؤسسات طراحی چون خانه طرح هور در ارائه غرفه برای حضور در نمایشگاه‌های متعدد حوزه مد و لباس اشاره کنم.

او دراین‌باره اظهار داشت: به عنوان مثال چندی پیش و برای حضور در نمایشگاه بانوان کارآفرین که در بوستان گفتگو برپا شد، من و همکارانم اعلام آمادگی کردیم که در این رویداد حضور داشته باشیم، اما برگزارکنندگان گفتند که چنین نمایشگاهی مختص حضور برندهایی است که بیش از این تعداد نیروی کار فعال در اختیار دارند و اتفاقاً از برندهایی نام بردند که بسیار سرمایه‌دار هستند و حضور فعالشان در هر یک از این رویدادها چندان دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

زائری با اشاره به اینکه متأسفانه در روزگار فعلی پول و سرمایه مالی حرف نخست را در تمامی ابعاد پیشرفت حوزه مد و لباس می‌زند، بیان کرد: این روزها می‌بینیم که صاحبان سرمایه به راحتی مزون افتتاح می‌کنند و با دعوت از چهره‌های شناخته‌شده خیلی هم زود نامشان بر سر زبان‌ها می‌افتد. بسیار دردناک است که بگوییم در این حوزه هم پول حرف اول و آخر را می‌زند و از جنبه‌های هنری و معنوی، حس و انرژی چندان مثبتی به ما طراحان منتقل نمی‌شود.

طراح لباس برند "خانه طرح هور" با تأکید بر اینکه او و همکارانش همچنان تلاش می‌کنند وجه هنری و خلاقانه مد ایرانی را به مخاطبان خود عرضه کنند، تصریح کرد: مجموعه برند "خانه هور" با همکاری اینجانب، شهناز چهاردولی، فاطمه چهاردولی، و رقیه خدابنده لو کار خود را آغاز کرده است و تا امروز توانسته آثار ارزنده‌ای در قالب طراحی لباس با الگو گرفتن از معماری ایرانی ارائه کند. ما از روز نخست هم به امید فرهنگ‌سازی پا به عرصه گذاشتیم و هنوز هم با علم به اینکه پول و سرمایه می‌تواند یک برند را خیلی بیشتر و بهتر از جنبه هنری مطرح کند، اما روی طرح‌ها و ایده‌هایمان زمان می‌گذاریم و خوشبختانه همواره مخاطبان خود را هم داریم.