سرویس استان‌های هنرآنلاین: همایش سفر کتاب با حضور شهرام شفیعی نویسنده معتبر کتاب‌های کودکان و علی جانی مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، مدیرکل کانون فارس صبح امروز در جمع اعضا، دانش آموزان، مربیان و اولیای تربیتی برگزار شد.

در این ویژه برنامه که در دومین روز از هفته کتاب فارس با عنوان کتاب و کودک برگزار شد،شفیعی درباره کتاب و کتابخوانی سخن گفت و به پرسش های علاقه مندان به کتاب و مطالعه پاسخ داد.

این نویسنده کودک و نوجوان کتاب های پر طرفداری در حوزه طنز دارد که از آن جمله می توان به "جزیره بی تربیت ها"، "قصه های غرب وحشی" و "بوی جورابت را قرض نده" اشاره کرد.

نویسنده "باعرض معذرت" از سال 1366 انتشار آثارش را در مطبوعات و همزمان به صورت کتاب آغاز کرد و تاکنون بیش از صد و بیست عنوان کتاب از او منتشر شده است.

این نویسنده و طنز پرداز، برای همهگروه های سنی از خردسال تا بزرگسال نوشته است. آثار او به چند زبان خارجی ترجمه و منتشر شده و برنده جشنواره های معتبر مختلفی بوده است.

شفیعی چند سالی نیز عضو موسسان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده و از فعالیت های دیگر او می توان به نگارش مقالات نظری مختلف در نشریات تخصصی و تدریس ادبیات داستانی و طنز اشاره کرد.

در این ویژه برنامه همچنین از اعضای کتابخوان مراکز شیراز و نیز اعضای گروه نمایش عروسکی " فرار از زندان" کاری از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس که در جشنواره نمایش عروسکی کانون های سراسر کشور حائز 6 مقام برتر شده بود تقدیر و قدردانی به عمل آمد.