سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: ایسنا به نقل از باستل نوشت: به نظر می‌رسد جی.کی. رولینگ رمان‌نویس مشهور و ثروتمند انگلیسی که برای نگارش هفت‌گانه هری پاتر به شهرت جهانی رسیده، حساسیت زیادی روی آینده ایالات متحده آمریکا دارد. او شب گذشته جدیدترین نظرش را درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور توییت کرده و نوشته است: چه این‌طرفی چه آن‌طرفی،‌ تاریخ امشب ساخته می‌شود. خوب رقمش بزنید. خواهش می‌کنم ‌خوب رقمش بزنید.

درگیری رولینگ با این مساله از زمان انتخاب شدن دونالد ترامپ به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی ریاست جمهوری آمریکا شروع شد. این نویسنده ماه اکتبر گفت: وقتی مردی این‌قدر ناآگاه و فردی که بازی دادنش آسان است، تا نوک دماغش به کدهای هسته‌ای نزدیک می‌شود، مسئولیتش با همه است.

این نویسنده پیش‌تر هم نشان داده که از اعلام نظرات صریح خود درباره مردی که رئیسجمهور جدید آمریکا شد، ‌هیچ ابایی ندارد. رولینگ در یکی از تندترین توییت‌هایش نامزد حزب جمهوری‌خواه را با ولدمورت شخصیت منفی داستان‌های جادوگری هری پاتر مقایسه کرد.

او در پاسخ به مقاله‌ای با عنوان به این دلیل مردم تاجر آمریکایی دونالد ترامپ را لرد ولدمورت می‌خوانند، نوشت: چه وحشتناک. ولدمورت اصلا به بدی ترامپ نبود.

نویسنده آوای فاخته همچنین در روز ششم اکتبر در توییترش نوشت: اگر همه ما همزمان ctrl-alt-del  را بگیریم،‌ شاید بتوانیم سال 2016 را به زور ریبوت (دوباره راه‌اندازی) کنیم.

پی‌نوشت: این خبر بعد از اعلام نتایج ریاست‌جمهوری آمریکا و معرفی دونالد ترامپ به عنوان رئیسجمهور این کشور، به‌روزرسانی شد.