به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پروژه، زینب تقوایی تهیه کننده "لبخند رخساره" درباره شرایط تولید این سریال گفت: گروه تولید سریال از یک ماه پیش برای ضبط بخشهای مربوط به مشهد راهی این شهر شده‌اند و به دلیل فضای داستان که در لوکیشن‌های اغلب خارجی آنجا باید در شب جلوی دوربین رود، عوامل در شبهای سرد پاییزی مشغول کار هستند که این مسئله می‌تواند شرایط تولید را دشوار کند. با این حال طبق برنامه ریزیها تصویربرداری در حال انجام است و با توجه به اینکه تدوین همزمان سریال نیز در حال انجام است، پخش کار می‌تواند از اواسط زمستان آغاز شود که تلویزیون درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد.

تهیه کننده سریالهای "دودکش"،"پشت بام تهران" و "مدینه" افزود: "لبخند رخساره" یک درام خانوادگی چند وجهی است که شاید بر خلاف خیلی از مجموعه‌ها به معنای واقعی کلمه قهرمان دارد و در لایه‌های مختلف داستان شاهد بروز و ظهور کاراکتری هستیم که برای بقا می‌جنگد و ابعاد باورپذیر او در داستان، تماشاگر را با او و دیگر شخصیتهای مجموعه همدل می‌کند. به اعتقاد من اصولاً این باورپذیری در کنار قصه پردازی دقیق و کاراکترهایی که پردازش شده‌اند، شاکله‌های اصلی یک مجموعه خوب را می‌سازند و ما در "لبخند رخساره" تلاش کردیم به این مرزهای استاندارد نزدیک شویم. سعید نعمت الله نویسنده سریال این بار هم دیالوگهای شنیدنی و جذابی برای نقشها نوشته و ما از حیث انتخاب یک گروه از بازیگران کارکشته و محبوب هم کم نگذاشتیم تا روی آنتن در رقابت با انبوه سریالها کار به خوبی دیده و از سوی مردم داوری شود.

تقوایی افزود: شاید عمده تفاوت "لبخند رخساره" با دیگر سریالهای تلویزیون در فیلمنامه متمایزش باشد که شالوده هر اثر موفقی است و سایر ارکان آثار نمایشی هم روی سناریو استوار می‌شوند. مدیران تلویزیون هم با نظر به بحث لزوم جدی‌تر مدیریت درست بودجه در شرایط حاضر، وسواس زیادی روی این بخش داشته‌اند و سعید نعمت الله هم خود با عنایت خاصی که به متنها دارد، در تمام لوکیشنها حاضر بوده و پابه پای کارگردان و سایر عوامل حواسش به جریان تولید هست و فیلمنامه را در هر مقطعی از تصویربرداری بازنویسی و ویرایش می‌کند. از سویی بهرنگ توفیقی نیز با توجه به تعاملی که در طول ساخت "پشت بام تهران" بین من، نویسنده و او شکل گرفته در کارگردانی ذوق آزمایی های تصویری جذابی به خرج داده که اطمینان دارم در پخش دیده خواهد شد. به هر حال این دقت نظرها در مجموع روی خروجی کار با یک هزینه منطقی و متعارف تأثیر فراوانی دارد و راه را برای تداوم و شکوفایی هرچه بیشتر جریان سریال سازی در تلویزیون هموارتر می‌کند.

به گفته تقوایی، ساخت موسیقی سریال را آرمان موسی پور آغاز کرده است و بزودی نیز خواننده تیتراژ مجموعه انتخاب می‌شود.

کامبیز دیرباز (به نقش خلیل)، بهناز جعفری (آتنه)، بهزاد فراهانی (پدر آتنه)، مریم بوبانی، مجید نوروزی، علیرضا آرا (برادر آتنه)، مجید واشقانی (سهراب برادر خلیل)، حمیدرضا هدایتی (پدر رخساره)، داریوش سلیمی، (با معرفی) درسا بختیاری (ستاره) و (با حضور) پریوش نظریه (رخساره)، آتیلا پسیانی و مهدی سلطانی (اسماعیل) گروه بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

"لبخند رخساره" ملودرامی اجتماعی است و در خلاصه قصه آن آمده: هیچگاه دوری، دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه لبخند رخساره قبل از آنکه دیر شود، به همدلی می‌رسند.