سرویس تئاتر هنرآنلاین: سیامک احصایی کارگردان و طراح صحنه تئاتر در نمایشگاه مطبوعات در رابطه با جایگاه و وضعیت هنر تئاتر در رسانه‌ها گفت: به نظرم روزنامه‌ها و مجلات این روزها تنها کلی‌گویی می‌کنند و به دنبال ستاره‌ها هستند. طبیعی است که بخش اعظمی از کارشان را به سینما اختصاص دهند و به تئاتر و بخش‌های هنری دیگر کمتر بپردازند. قبلاً یکی دو مجله تخصصی تئاتر وجود داشت که الآن یا من آن‌ها را نمی‌بینیم و یا دیگر چاپ جدیدی منتشر نمی‌کنند.

او ادامه داد: هنر تئاتر باید نشریه تخصصی بدون جهت‌گیری خاص برای خود داشته باشد تا اخبار، نقد و بررسی و گزارش‌های تئاتری در آن درج شود. این‌که گوشه‌ای از مجله به هنر مهم و پرتماشاگر تئاتر اختصاص داشته و در آن بخش هم نویسندگان به مبحث تخصصی تئاتر نپردازند، اتفاق جالبی نیست.

احصایی عنوان کرد: این رشته هنری باید مجله تخصصی خودش را داشته باشد و این درخواست ما نیازمند فکر حساب‌شده و اساسی است. حتی می‌شود در مجله‌هایی که به مقوله هنر شکلی تخصصی نگاه می‌کنند به  اضافه شود. البته حجم و جایگاه این اطلاعات باید آن‌قدر درست باشد که وقتی من به عنوان تئاتری به دنبال نوشته‌ای می‌گردم، بتوانم آن را در مجله خاص خودش پیدا کنم.

این کارگردان تئاتر افزود: اکنون برای هر هنری مجله‌ای خاص وجود دارد؛ به عنوان مثال مجسمه‌ساز وقتی می‌خواهد در مورد حرفه‌اش مطلبی بخواند، می‌رود و مجله مخصوص هنرهای تجسمی را پیدا می‌کند، اما ما تئاتری‌ها در حال حاضر چنین مرجعی نداریم. شاید بخش نشر نتواند چنین نشریه‌ای را راه‌اندازی کند چون نگران سود و زیان این کار است، بنابراین باید سازمان و ارگان دولتی یا وزارتخانه فرهنگ و ارشاد این کمبود را جبران نماید.

او با اشاره محدود بودن خبرنگاران تئاتر نیز خاطرنشان کرد: خبرنگاران تخصصی حوزه تئاتر خیلی کم است و این معضل را می‌توان از سؤالات کلیشه‌ای و معمولی برخی از خبرنگاران آن‌ها از در گفت‌وگوهای مختلف درک کرد.  خبرنگار حوزه تئاتر اگر تخصص این کار را داشته باشد، باید با سؤالاتش ما را به چالش بیندازد تا عمیق‌تر فکر کنم و بهتر سخن بگویم.