سرویس تجسمی هنرآنلاین: امیر ظفر مدیر هنری گالری شهریور در نمایشگاه مطبوعات درباره فعالیت‌های این نگارخانه گفت: گالری شهریور در خیابان الهیه بیشتر از یک سال و نیم است که راه‌اندازی شده است. ما در یک سال و نیم اخیر یک سری نمایشگاه‌ بسیار موفق برای برخی از هنرمندان کشورمان برپا کردیم. ما با هنرمندان برجسته‌ای که اکثرشان برای دوران مدرنیته هستند کار می‌کنیم.

وی افزود: اولین نمایشگاه ما نمایشگاه آقای ابوالقاسم سعیدی بود که بعد از سالیان سال به ایران آمدند. ایشان مدت‌ها در فرانسه زندگی می‌کردند و به خاطر دوری از ایران خیلی از مردم کارهای‌شان را ندیده بودند و به همین دلیل مخاطبان برای دیدن آثار ایشان خیلی اشتیاق داشتند.

او ادامه داد: بعد از نمایشگاه آقای سعیدی، ما نمایشگاه موفقیت‌آمیز آثار آقای عصار را برپا کردیم. ناصر عصار جزو هنرمندان بسیار خوب دوران مدرنتیه بودند که متأسفانه چند سال پیش فوت کرد.

ظفر تاکید کرد: سپس یک مجموعه خصوصی مربوط به دهه 40 که جنبه آموزندگی داشت و فروشی نبود را در گالری به نمایش گذاشتیم. از این نمایشگاه هم دانشجویان و قشر جوان استقبال خیلی خوبی کردند. در این نمایشگاه آثاری از انواع و اقسام هنرمندان نظیر آثار آقای زنده‌رودی، عصار، عرب‌شاهی و... وجود داشت.

ظفر همچنین گفت: در ادامه نمایشگاه آقای مسعود عرب‌شاهی را برگزار کردیم که پدر نقاشی مدرن ایران هستند. ایشان هم پیش از این نمایشگاه حدود 10،11 سال به صورت رسمی در ایران نمایشگاه نداشتند و به همین دلیل از نمایشگاه ایشان در گالری شهریور استقبال فوق‌العاده خوبی به عمل آمد.

او افزود: آخرین نمایشگاه‌مان نیز به نمایش آثار آقای پرویز تناولی اختصاص داشت. آثار ایشان اکثراً نقاشی بودند و به دوران پاپ‌آرت بر می‌گشت. اسم این نمایشگاه "پنجاه سال با پاپ‌آرت" بود. این نمایشگاه مربوط به آثاری می‌شد که ایشان برای اولین بار در سال 44 به نمایش گذاشته بودند و دوباره بعد از 50 سال آن را در گالری خورشید به نمایش درآوردند. این نمایشگاه بسیار عالی بود و همه زحمت‌های آن را صاحب گالری آقای امیرحسین زندی کشید.

مدیر هنری گالریشهریور در پایان هم گفت: ما برای سال‌های آینده نیز نمایشگاه‌های مختلفی داریم و همین راه را در پیش خواهیم گرفت. همچنین ما برنامه‌ها و تبلیغات خارج از کشورمان را هم شروع کرده‌ایم و در سالانه و دو سالانه‌های مختلفی در خارج از کشور نظیر نمایشگاه دبی، انگلیس و ابوظبی شرکت خواهیم کرد. نمایشگاه دبی در اسفند ماه سال جاری با حضور گالری‌های برتر خاورمیانه برگزار می‌شود که ما به عنوان تنها گالری ایرانی برای حضور در آن نمایشگاه انتخاب شده‌ایم.