سرویس مد و لباس هنرآنلاین: روابط بین انسان و طبیعت یک بحث قدیمی است اما متأسفانه طی سالیان اخیر، افزایش جمعیت، تجارت‌های پرسودعاج فیل و شاخ کرگدن‌ها و پوست تمساح، جنگل‌زدایی و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مصرف بیش از حد انرژی با سرعت زیادی موجب برهم زدن نظم موزون و شگفت‌انگیز مکانیزم جهان شده و خرد عصر روشنگری را در منظر بسیاری از جامعه‌شناسان زیر سؤال برده است.

حال درست در مقطعی از زمان که کشورهای صنعتی و صاحب قدرت اقتصادی در جهان کنونی همچون امریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس هیچ پاسخ روشنی برای شرایط ناگوار محیط زیستی برآمده از چرخه‌های کلان اقتصادی خود و آلودگی محیط زیست جهان ندارند، از منظری دیگر وارد عمل شده و با تکیه بر رسانه قدرتمند و کارای مد، شعار حمایت از محیط زیست را سرداده‌اند.

در این میان کمپانی آلمانی "آدیداس" با همکاری کمپانی "پارلی فورداوشنز" که یک شرکت ضد آلودگی اقیانوس است، از محصولات جدید فوتبال تحت عنوان آدیداس ایکس پارلی برای لباس های ریال مادرید و بایرن مونیخ رونمایی و اعلام کرده که این لباس‌ها از پلاستیک‌های پارلی اوشن تهیه می‌شوند و چاپ آن‌ها بر پایه آب و دوستدار محیط زیست است.

بنا بر گزارش کمپانی آدیداس، پلاستیک‌های اوشن مورد استفاده در لباس‌ها از بازیافت مفید پلاستیک‌های دریایی تهیه می‌شوند و جمع‌آوری آن‌ها توسط تیم پارلی و در سواحل مالدیو انجام شده و آدیداس اعلام کرده است که از برنامه‌های آموزشی در رابطه با پایان دادن به آلوده‌سازی اقیانوس‌ها با پلاستیک حمایت می‌کند.

این در حالی است که کشورهای ایالات متحده آمریکا وآلمان 60% از تحقیق جهانی در زمینه محیط زیست را به خود اختصاص داده‌اند و در سطح اروپا بسیاری از برنامه‌های جامعه اقتصادی در مورد محیط زیست است، اما در عمل به نظر می‌رسد از درک بدیهیاتی مانند حفاظت از محیط زیست کره زمین عاجز هستند.