سرویس تجسمی هنرآنلاین: ساختمان حمل و نقل رز کندی در منطقه گرینوی بوستون آمریکا هرساله در فصل پاییز دیوار این ساختمان را برای نقاشی به یک هنرمند سفارش می‌دهد. امسال این دیوار در اختیار مهدی قدیانلو هنرمند جوان ایرانی قرار گرفت تا اثر خود را بر روی این دیوار خلق کند. این اثر که "فضای امید" نام دارد در روزهای گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

قدیانلو که تاکنون آثار بسیاری در شهرهای مختلف ایران و حتی اروپا ارائه کرده، در آثارش بیشتر مضامین تخیلی را با خطوطی ساده و هندسی ارائه می‌کند. او در بوستون نیز به همین شکل به ارائه اثر پرداخته و اثری سورئالیستی را به نمایش گذاشته است.

اثر قدیانلو در بوستون، محیطی بسته با انسان‌هایی منتظر را نشان می‌دهد که بادکنکی از سقف این چهارچوب روزنی برای بیرون رفتن پیدا کرده است. این اثر که بی‌شباهت به موضوع "رویای آمریکایی" نیست موضوع تخیل انسان معاصر با رویاسازی در جهت زندگی بهتر را ترسیم کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اما مهدی قدیانلو که به خاطر نقاشی‌های سورئالش در سطح شهر تهران شناخته شده است؛ بیش از 100 اثر بر روی دیوارهای مختلف ایران نقاشی کرده است و همین شهرت باعث شد تا سال گذشته در فوریه 2015 (بهمن سال 1394) به لندن رود و روی دیواری در محله شوردیچ لندن به ارائه اثری با عنوان "بازی را ما شروع نکردیم" بپردازد. او سپس نمایشگاهی از نقاشی و حجم‌های خود را در نمایشگاهی در گالری "هاوارد گریفین" لندن به نمایش درآورد و همکاری با این گالری سفارش ارائه آثاری از کشورهای  آمریکا، نروژ وهندوستان را برای قدیانلو به ارمغان آورده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهدی قدیانلو متولد سال ۱۳۶۰ و دانش‌آموخته رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در بیوگرافی خود، هشت سال جنگ تحمیلی را مهم‌ترین خاطره کودکی‌اش معرفی کرده و حرکتش را در جهت رنگ‌آمیزی و زیباسازی فضاهای شهری، نوعی تلاش ناخودآگاه برای فرار از فضاهای خاکستری و وهم‌آلود کودکی‌اش می‌داند. این حرکت که در ابتدا صرفا تلاشی در جهت زیباسازی محیط به‌نظر می‌آمد، با تداوم کار قدیانلو بدل به امضای کارهای او شده و راهش را به دیوارهای تهران وشهرای مختلف دنیا باز کرده است.