سرویس تئاتر هنرآنلاین: الهام یوسفى با بیان این مطلب به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش "سه هزار و ششصد ثانیه مردن" که اجراهای موفقی در تماشاخانه "دا" داشت، به عنوان یکی از آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی "سولو" به صحنه خواهد رفت.

او ادامه داد: این جشنواره یکی از مهمترین رویدادهای هنری برای آثار مونولوگ در جهان به شمار می‌رود که دوره جدید آن سپتامبر سال 2017 در شهر نیویورک برگزار خواهد شد. این فستیوال هر سال میزبان آثاری از سراسر دنیا است و در نهایت 10 اثر از میان آنها انتخاب و معرفی می‌شوند. از میان این آثار یک اجرا در نیویورک به صحنه خواهد رفت و بعد از آن سه کار برگزیده جشنواره به فستیوال‌های معتبر اروپایی فرستاده می‌شوند.

یوسفى خاطرنشان کرد: ما قبل از اجرا در جشنواره سولو، اجراهای عمومی در شهرهای مونترال، تورنتو، اوتاوا و ونکور کانادا خواهیم داشت. همچنین در فستیوال "فرینچ" که آن هم در کانادا برپا می‌شود به صحنه خواهیم رفت.

این کارگردان تئاتر در رابطه با بازخوردهایی که از اجرای عمومی این کار در ایران گرفته بود عنوان کرد: از تبلیغات خاصی بهره نبردیم و با توجه به مونولوگ بودن آن، اجرا برای‌مان رضایت‌بخش بود و نظرات مثبتی را نسبت به کار دریافت کردیم. همچنین اجراهای متعددی در شهرهای مختلف ایران داشتیم که امیدوارم ادامه پیدا کند.

گفتنی است؛ نمایش "سه هزار و ششصد ثانیه مردن" روایت‌گر داستان دختری است که وارد خانه‌ای می‌شود و اتفاق‌هایی برای او رخ می‌دهد.

امیرحسین بهبهانى‌نیا نویسنده، الهام یوسفى طراح و کارگردان و آوا علوى بازیگر این نمایش هستند.