به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، استقبال مردم ازهنر هفتم در شهرها و مناطق مختلف به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن‌ها تعداد سینماها و وضعیت دسترسی به سالن‌های اکران است. البرز با جمعیت سه میلیون نفری خود تنها سه‌ سینمای فعال دارد که بدون شک تعداد صندلی‌های آن‌ها پاسخگوی نیاز فیلم دوستان البرزی نیست. برای ارتقای زیرساخت‌های این حوزه از چند سال پیش کلنگ سینما سپنتا توسط بخش خصوصی به زمین زده شده اما به‌علت برخی مشکلات این سینما ناتمام باقی‌مانده است. بدون شک عدم تکمیل به‌موقع این پروژه به ضرر شهروندان البرزی است، از همین‌رو مسئولان باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این سینما اقدام کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد گشایش چهارمین سینمای البرز باشیم.

تعداد سینماهای البرز پاسخگوی نیاز مردم نیست

"زهرا کریمی" یکی از فیلم دوستان البرزی می‌گوید: متأسفانه شمار سینماهای البرز پاسخگوی فیلم دوستان این استان نیست و شهروندان شهرهای کوچک برای دیدن فیلم‌های مورد علاقه خود باید به مرکز استان بیایند.

وی توضیح می‌دهد: چرا یک خانواده ساکن در محمد شهر و یا فردیس برای دیدن فیلم‌های روز باید با صرف مسافت و هزینه به کرج بیایند تا به‌عنوان مثال در سینمایی در مهرشهر یا گوهردشت فیلم تماشا کنند؟

وی با گلایه از نبود تعادل در پراکندگی سینماهای استان اضافه می‌کند: گویا ساکنان مناطق کم‌برخوردار البرز حق دیدن فیلم در سالن‌های سینما را ندارند، چون اغلب سینماها در مناطق برخوردار استان ساخته شده‌اند.

این فیلم دوست البرزی خاطرنشان کرد: این که استانی سه میلیون نفری تنها سه سینما داشته باشد ظلمی در حق همه علاقه‌مندان به هنر هفتم است، چون با این شرایط برای برخی از شهروندان چاره‌ای جز خرید فیلم‌های روز از دستفروش‌ها باقی نمی‌ماند.

پروژه‌ای که خاک می‌خورد

کریمی درادامه با اشاره به پروژه‌های ناتمام سینمایی استان می‌گوید: از چند سال پیش‌کلنگ ساخت سینما سپنتا در کرج زده شده اما متأسفانه مردم هر روز بیشتر از دیروز نسبت به تکمیل آن ناامید می‌شوند.

وی تصریح می‌کند: هرچند بخش خصوصی مسئولیت ساخت این سینما را به عهده گرفته اما به‌نظر می‌رسد بدون حمایت دولت ربان این پروژه قیچی نخواهد شد.

وی خاطرنشان می‌کند: بدون شک با ساخت سینماهای جدید در استان، شهروندان دیگر مجبور نیستند برای دیدن فیلم‌های مورد علاقه خود به تهران بروند. تکمیل پروژه سینما سپنتا ادامه دارد

"سیدموسی حسینی کاشانی"، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اهمیت پروژه سینما سپنتا می‌گوید: عملیات ساخت این سینما از چند سال پیش‌ آغاز شده اما به‌علت برخی مشکلات، انتظار برای افتتاح آن هنوز ادامه دارد.

وی ادامه می‌دهد: اگر موانع تکمیل این پروژه برداشته شود، در آینده‌ای نزدیک چند سالن سینما به سالن‌های استان اضافه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اضافه می‌کند: به‌علت مهاجرپذیری و جمعیت رو به رشد استان، سینماهای موجود پاسخگوی نیازهای فیلم دوستان البرزی نیستند و همین باعث شده برخی برای دیدن فیلم‌های مورد علاقه خود راهی تهران شوند.

حسینی‌کاشانی می‌گوید: بدون شک با راه‌اندازی سینما سپنتا جهش قابل توجهی در تعداد سالن و صندلی‌های استان اتفاق می‌افتد.

این مسئول با اشاره به تلاش مسئولان استان برای برطرف کردن مشکل این سینما ادامه می‌دهد: با حمایت استانداری مقرر است موانع تکمیل این سینما در سفرآتی ریاست جمهوری مطرح شود تا مساعدت‌های لازم برای حل این موانع صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز اضافه می‌کند: بخش خصوصی توان خود را برای توسعه بخشی از زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان هزینه کرده و درست نیست این پروژه در پیچ و تاب مشکلات باقی مانده و خاک بخورد.

حمایت بانک کشاورزی برای تکمیل سینما سپنتا

حسینی‌کاشانی درادامه به برخی اخبار منتشرشده در خصوص حمایت بانک کشاورزی برای تکمیل این سینما اشاره کرده و می‌گوید: طبق آخرین‌خبر از معاونت سینمایی وزارت ارشاد ، بنا شده بانک‌ کشاورزی منابع مالی لازم برای تکمیل ادامه این پروژه را تأمین‌ کند.

این مسئول توضیح می‌دهد: اگر این اتفاق بیفتد منابع مالی مورد نیاز این پروژه به سرعت تزریق و مشکلات از میان برداشته می‌شود. وی ادامه می‌دهد: بدون شک هر یک روز تأخیر در تکمیل این سینما به ضرر بخش خصوصی است، چون سرمایه‌گذار دوست دارد هرچه زودتر نتیجه هزینه‌کرد خود را ببیند و به سود مالی ای که پیش بینی‌کرده دست یابد.

پیشرفت 70 درصدی پروژه

وی با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی این سینما توضیح میدهد: طبق برآوردهای انجام شده این سینما تاکنون بین 65 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی درباره وضعیت دیگر سینماهای فعال استان توضیح می‌دهد: سینما پرشین که از چند ماه گذشته به جمع سینماهای فعال استان اضافه شده عملکرد مناسبی داشته و با امکانات و زیرساخت‌های خود توانسته به انتظارات شهروندان پاسخ مناسبی بدهد.

حسینی‌کاشانی درباره وضعیت سینما ساویز می‌گوید: این سینما که یکی از سینماهای قدیمی کرج است، به خوبی جای خود را در میان مردم بازکرده و با تغییراتی‌که به تازگی در سالن‌ها و امکانات خود ایجاد کرده توانسته در جذب علاقه‌مندان سینما موفق عمل کند.