به گزارش هنرآنلاین ، این رقابت معماری به صورت دو مرحله توسط مجله معماری 2A برگزار می شود. مرحله اول در تاریخ اول جولای با بررسی 400 پروژه آغاز شده و در تاریخ 3 اگوست در صورتی که 358 اثر به مرحله بعدی راه پیدا کرده اند، به پایان می رسد. آثار ارسال شده در 7 دسته طبقه بندی می شوند و به صورت جداگانه در مورد آن ها قضاوت می شود. در این رقابت اهدافی همانند شناسایی ذات و ماهیت معماری در آسیا، مورد توجه قرار دادن هویت اجتماعی فرهنگی و در نظر گرفتن روح و معنویت فضا همراه با جنبه های فیزیکی ساختمان در نظر گرفته شده است.

قضاوت مرحله نهایی بر اساس رای گیری از میان پروژه ها، و تعداد آرا صورت پذیرفته است. آثار به صورتی نمایشگاهی به نمایش درآمده و توسط اعضای هیئت منصفه، کمیته سازماندهی و برخی از معماران بین المللی مورد قضاوت قرار گرفتند. در نهایت 25 اثر به عنوان برندگان این رقابت شناخته و معرفی شدند که 9 اثر برتر این رقابت از میان آثار معماران ایرانی است.

بازار ماهور با طراحی احسان حسینی، ساختمان اداری آی. ام. پی. آی با طراحی محمد خاوریان، کافه امیر شکلات پلاس با طراحی ساناز قائم مقامی و مجتبی مظاهری، کلینیک دندانپزشکی پارسین با طراحی معین جلالی، پارس میلان با طراحی بابک طوسی پور و بابک نصیر آبادی، مرمت و بازسازی میدان امام علی اصفهان با طراحی حمید میرمیران، ویلای مهرشهر با طراحی هومن بالازاده آپارتمان صبا با طراحی رضا صیادیان و سارا کلانتری همچنین جی شیر با طراحی حامد مرادی الشتر برندگان ایرانی این جایزه را در بخش‌های مختلف تشکیل می‌دهند.