سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آخرین سفر" نوشته و کار مریم منصوری این روزها در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. مریم منصوری با ارائه توضیحاتی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایشنامه به لحاظ مضمونی با زندگی ما ایرانیان پیوند خورده است.

او ادامه داد: طی چند سال گذشته اکثر دوستانم به اقصی نقاط جهان رفته‌اند؛ در واقع مهاجرت شکل پررنگ‌تری در زندگی ما پیدا کرده است. شاید پیش از این قشر نخبه بیشتر با این مساله درگیر بودند که به آن فرار مغزها می گفتند. اکنون این مساله تبدیل به اپیدمی شده است.

منصوری اظهار کرد: گویی ما در خاورمیانه گروهی مغلوب شده هستیم که در حصاری از خون، آتش، گرسنگی، فشار اقصادی و انواع بحران‌ها قرار داریم و در مقابل غرب مدینه فاضله است. هر چند که این روزها شاهدیم آنها نیز با سیلی از بحران‌ها روبه رو هستند که اخبار آن را از رسانه‌ها می‌شنویم.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: تم این اثر عشق و مهاجرت است، اینکه کدام یک بر دیگری می‌چربد و کدام یکی باعث از بین رفتن دیگری می‌شود. این اثر به لحاظ پرداخت، به هیچ وجه ابزرد نیست تنها از تکنیک‌های نمایشنامه نویسی ابزورد مانند مانند تکرار و سوء تفاهم‌های زبانی بهره برده است.

منصوری در پایان خاطرنشان کرد: در اجراهای که داشته‌ایم بازخورد مثبتی را از سوی مخاطبانمان دریافت کرده‌ایم؛ شیوه اجرایی ما یک نوعی از رئالیزم است. البته این به معنای آن نیست که همه چیز را عین به عین بسازیم تلاش ما بر آن بوده تا با المان‌های واقعی آن را بازسازی کنیم. تکرارهایی داریم که فارغ از دیالوگ نویسی، در اجرا کاراکتر اصلی چیده شده است.

نمایش "آخرین سفر" نوشته و کار مریم منصوری از 27 مهر تا 18 آبان ماه ساعت 18:15 در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. مهرنوش بلمه، محمد روشنی، مریم قلشخانی، فرهاد تفرشی، فرزانه سهیلی، جلال عیوضی، مریم امین زاده گوهری بازیگران این اثرند.