به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، در رشته نقاشی ایرانی 359 اثر، در رشته تذهیب 204 اثر، در رشته تشعیر 68 اثر، در رشته گل و مرغ 230 اثر، در رشته طراحی سیاه قلم 62 اثر و پرتره سازی به شیوه نگارگری 35 اثر به دبیرخانه دوسالانه رسیده است و هیات انتخاب متشکل از محمدباقر آقامیری، اردشیر مجرد تاکستانی، مجید مهرگان، مهرداد خطایی، امیر طهماسبی، حسینعلی ماچیانی، محمدرضا هنرور و عبدالله محرمی، آثار نهایی را برای نمایشگاه دوسالانه انتخاب می کنند.

بیشتر شرکت کنندگان دهمین دوسالانه نگارگری با حدود 80 درصد زنان هستند و از بین 458 شرکت کننده در دوسالانه، 362نفر، زن هستند و 96 نفر مرد هستند. همچنین شرکت کنندگان شهرستانی با 241 نفر بیشتر از شرکت کنندگان تهرانی با تعداد 217 نفر است.

دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در بخش مسابقه، همایش علمی و تجلیل از پیشکسوتان نگارگری ایران اواخر آذر و اوایل دی ماه امسال برگزار می شود که بخش مسابقه در گرایش های نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر، طراحی سیاه قلم و پرتره سازی به شیوه نگارگری و پرداز با موضوع آزاد است و همایش علمی دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در دو بخش مقالات علمی با محوریت تاثیر مدارس صنایع قدیمه و موزه هنرهای ملی در نگارگری معاصر و نشست های تخصصی و سخنرانی استادان و متخصصان با موضوع نگارگری ایران برگزار خواهد شد.