سرویس تجسمی هنر آنلاین: میثم رضایی‌نیا که نمایشگاه چیدمان آرت "زمین، زمان، پاشیدن مکان" را در گالری خیال نو فرهنگستان هنر برپا کرده به هنر‌آنلاین گفت: من در این چیدمان از چندین نماد و نشانه، مثل فرش، طاق‌دوار و نخ قرمز رنگ استفاده کردم که تمام این نمادها شرقی و ایرانی - اسلامی هستند.

وی ادامه داد: این نمادها و نشانه‌ها در این چیدمان مجموعه‌ای است از سیاره‌ها و کهکشان‌ها که از کل به جزء و بالعکس در حال به وجود آمدن و تغییر و تحول هستند و هدف‌شان به رخ کشیدن قدرت الهی است که سبب پدید آمدن خلقت شده و نمایانگر ارتباط آن با نمادها و سنت‌های شرقی است.

این هنرمند عرصه تجسمی گفت: قدرت نخ قرمز رنگ که برای بافتن فرش از آن استفاده کردم به عنوان یک متریال طبیعی انکارنشدنی است به طوری که من در نظر داشتم این نخ‌ها تلویحا با ترکیب با نیروهای الهی در حال بافتن زمین و آسمان هستند.

رضایی‌نیا ادامه داد: این چیدمان در 3 سالن بزرگ اجرا شد که در یک سالن نیروهای کیهانی از سیاه‌چاله‌ها که از طاقی شبیه طاق مساجد هستند بیرون آمده و یک سیاره بزرگ را شکل داده‌اند و نیروها پس از تشکیل این سیاره از طرف دیگر آن بیرون جسته و از طاقی کوچک‌تر به سالن مجاور حرکت کرده و چند سیاره دیگر ساخته‌اند.

وی اظهار داشت: پس از تکمیل، این سیارک‌ها مجدد از طاق کوچک وارد سالن سوم می‌شوند که در این سالن یک نیم کره که استعاره‌ای از سیاره زمین است و با فرش ایجاد شده در حال تکمیل شدن به شکل یک کره در آمده و روی آن هفت لایه نایلون به نشانه هفت طبقه آسمان قرار گرفته است. در آخر نیز در بالاترین قسمت، یک فرش به نشانه عرش الهی مستقر و ثابت نگه داشته شده است. این نیروها در طول سه سالن همواره به یکدیگر متصل هستند و نقص و ضعفی در آنها نیست و همواره در حال تبدیل شدن به یکدیگر‌اند.

نمایشگاه چیدمان آرت "زمین، زمان، پاشیدن مکان" تا 29 مهرماه در خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به طالقانی، شماره 1552، رواق هنر، نگارخانه خیال نو میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.