سرویس عکس هنرآنلاین: شامگاه دوشنبه 26 مهرماه مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی "سیانور" به کارگردانی بهروز شعیبی با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا تابش، حبیب ایل‌بیگی، محمد حیدری مدیران سازمان سینمایی و محمود ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت برگزار شد.

ایوبی رئیس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: از محمود رضوی و بهروز شعیبی به خاطر ساخت این فیلم سینمایی تشکر می‌کنم که به این موضوع مهم و فراموش شده تاریخ ایران پرداختند. در واقع امروز زمان مناسبی برای پرداخت به چنین مساله‌ای بود.

وی ادامه داد: امروز جهان با پدیده داعش مواجه شده است و جنایات آنها جهان را شوکه کرده است اما ملت ایران سال ها قبل جنایات منافقین را تجربه کرده است؛ گروهی که از گذشته تا امروز توسط کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند حمایت شده اند. آنها منحرفانی هستند که این جنایات را شدیدتر و بدتر از داعش انجام می‌دهند. من به عنوان مسئول سینمای ایران از کارگردان و تهیه کننده این فیلم تشکر می‌کنم که بدون چشمداشتی به موضوع منافقان پرداخته‌اند.

ایوبی گفت: طی شش ماه گذشته سینمای ایران به دلیل توجه به مسائل ارزشی دوره درخشانی را پشت سر گذاشته است. امسال دو فیلم خوب با موضوع خیانت‌های منافقان ساخته شده است و امیدوارم "سیانور" در اکران بدرخشد و صدا و سیما نیز در اطلاع رسانی برای نمایش این فیلم توجه بیشتری داشته باشد. من هم هر کاری که از دستم بر بیاید برای نمایش مناسب این فیلم انجام می دهم تا فیلمسازانی از این دست برای ساخت چنین فیلم‌هایی تشویق شوند.

وی تاکید کرد: نمی‌توان از فیلم‌هایی مانند "سیانور" توقع بازسازی تاریخ را داشته باشیم، چرا که فیلم منبعی کامل برای پژوهشگران و محققان نیست. جای پژوهش‌های عالمانه جای دیگری است، فیلم تنها با قدرت تخیل هنرمندانه کارگردان، بخش‌هایی از تاریخ را برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

در ادامه مراسم از خانواده شهدا، شریف واقفی و صمدیه لباف تجلیل شد.

در پایان، برادر شهید صمدیه لباف گفت: خوشحالم که بعد از این سال‌ها گوشه‌ای از چهره واقعی منافقان در یک فیلم نمایش داده شده است. امیدوارم کارگردانان زندگی واقعی شهدای قبل از انقلاب را بیشتر به تصویر بکشند.