به گزارش هنرآنلاین، در میان حضور پرشور اقشار مختلف مردم، آیین نیکوکارانه و انسان دوستانه "نذر خون" در جای جای ایران، به تاسوعا و عاشورای حسینی رنگ و بویی خاص بخشید.

حضور پرشمار هنرمندان و جامعه فرهنگی در مراکز انتقال خون، از صحنه های جذاب دیروز و امروز است؛ حضور برادران اهل تسنن در این آیین زیبای

حسینی توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.

در همین حال دکتر سیدحسین قاضی زاده هاشمی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ضمن قدردانی از مردم و مسئولان سازمان انتقال خون افزود: مراجعات مردم عزیز به مراکز انتقال خون شگفت انگیز است، از این بابت از همه مردم تشکر می کنیم که در این کار خیرخواهانه مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: «نذر اهدای خون» هم که ابتکار دوستان طی دو سال گذشته بوده، به شدت مورد استقبال مردم واقع شده است و مردم می توانند به صورت اینترنتی (از طریق ثبت نام) هم اهدای خون کنند و در سراسر استان ها استقبال خوبی شده است.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: روز گذشته(تاسوعا) سه برابر روزهای معمولی مراجعه به مراکز انتقال خون داشته ایم و برای امروز(عاشورا) هم چنین رویه ای را پیش بینی می کنیم.

وی باشاره به ضرورت حفظ استانداردها در فرایند انتقال خون گفت: استانداردهای سازمان انتقال خون سال به سال مطابق با استانداردهای بین المللی و سازمان بهداشت جهانی ارتقا پیدا می کند.