به گزارش هنرآنلاین ، به نقل از نوای آبیدر، سه‌رکه‌وت نجفی معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: در تقویم هشتم اکتبر برابر با 17 مهرماه در بسیاری از کشورها از جمله ایران بنام روز جهانی کودک نام‌گذاری شده است که این شهرداری با هدف مشارکت در مباحث مدیریت شهری و بالا بردن ارتقاء حس مسئولیت‌پذیری کودکان، اقدام به برگزاری مسابقه با موضوعات نقاشی، انشاء، داستان و شعر می‌کند.

وی با بیان اینکه کودکانی که در بخش نقاشی شرکت می‌کنند باید نقاشی‌های خود را در ابعاد A3 انجام دهند، اظهار کرد: کودکان می‌توانند نقاشی‌هایی با محوریت خانواده طراحی کرده و در این بخش انتخاب تکنیک و ابزار نقاشی آزاد است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج افزود: کودکانی که تمایل به شرکت در بخش انشا دارند باید با موضوع "نامه‌ای به آقای شهردار" اثر خود را در یک برگ کاغذ A4 نگارش کنند.

نجفی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در زمینه داستان‌نویسی نیز می‌توانند آثار خود را با محوریت "شهر خوب و شهر زیبا" و در ابعاد A3 ارائه نمایند.

وی عنوان کرد: به خاطر محدود نکردن ذهن، ایده و تخیل کودکان، علاقه‌مندان به شرکت در بخش شعر می‌تواند آثار خود را با موضوع آزاد و در ابعاد A4 ارائه کنند.

وی تأکید کرد: درج مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی و همچنین تلفن و آدرس محل سکونت در آثار الزامی است و شرکت‌کنندگان در این مسابقه می‌توانند آثار خود را تا پایان آبان ماه سال جاری و به آدرس خیابان انقلاب، پایین‌تر از تونل انقلاب ساختمان بهارستان طبقه سوم معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج ارسال کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: به سه اثر برتر در هر بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و همچنین منتخبین اول در هر موضوع به عنوان مشاورین شهردار در امور کودکان منصوب خواهند شد.

نجفی تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس همکاری و تعامل آموزش‌وپرورش کانون‌های پرورش فکری در برگزاری بهتر این فراخوان بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم حضور چشمگیر کودکان در این مسابقه ما را در اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف در طول سال یاری کنند.