سرویس مد و لباس هنرآنلاین: جایگزین‌سازی برای بسیاری از نذورات برجا مانده از سنت و پیشینه مسلمانان مدت زمانی است که به طرق مختلف باب شده و به تازگی هم مبحث نذر پارچه و لباس به جای نذورات خوراکی مطرح شده است.

حمیدرضا یوسفی‌فر، دبیر کارگروه کشوری مد و لباس اتحادیه پوشاک به تازگی و در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا دراین‌باره صحبت‌هایی را مطرح کرده است که بازنشر آن خالی از لطف نیست.

او با اشاره به اینکه طرح نذورات پارچه و لباس چهار تا پنج سال است که مطرح و در دست بررسی است، گفت: برای تحقق این طرح لازم است فرهنگ‌سازی در خصوص نذر پارچه در کنار نذر خوراکی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در مقاطع زمانی مشخصی مقدار زیادی غذا به صورت نذری تهیه و با توجه به مقدار زیاد این غذاها بخشی از آن اسراف می‌شود، به همین دلیل طرح نذر پارچه برای تولید لباس نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و با یکی از سازمان‌ها که در بخش تولید پوشاک به صورت صنعتی فعالیت گسترده‌ای دارد، توافق شده است که با اجرت و قیمت مناسب از پارچه‌های نذری پوشاک برای اقشار نیازمند تولید کند.

یوسفی‌فر ضمن درخواست از رسانه‌ها برای کمک به فرهنگ‌سازی نذر پارچه به جای سایر نذوراتی که به صورت روزانه مصرف می‌شود، گفت: این موضوع باید فرهنگ‌سازی شود و درصدد هستیم به کمک رسانه‌ها این فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی اعلام کرد: در نذر پارچه مردم می‌توانند وجه مورد نظر و یا پارچه خود را به کمک دفتر کارگروه مد و لباس کشوری اتحادیه پوشاک به دست تولیدکننده برسانند و پس از تولید لباس از محل توزیع نذر خود مطلع شوند و بدانند نذرشان به دست چه کسانی رسیده است.

دبیر کارگروه کشوری مد و لباس اتحادیه پوشاک در پاسخ به این سؤال که چه راه‌کاری برای شناسایی افراد نیازمند به لباس اندیشیده شده است، گفت: بخش عمده‌ای از افراد نیازمند شناسایی شده‌اند. بخشی تحت حمایت کمیته امداد هستند، بخشی از این افراد در مدارس مناطق محروم زندگی می‌کنند که نیاز به روپوش مدارس دارند و برخی دیگر در مناطق مختلف شهری هستند.