به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری "فروغ فلق"، گروه "ملکی‌ها"(برادران ملکی) نخستین کنسرت رسمی خود را در تالار اندیشه برگزار کردند. این کنسرت علاوه بر حاضران در سالن، هزاران بیننده‌ی آنلاین هم داشت. در واقع این نخستین کنسرت موسیقی نواحی بود که به همت شرکت "حام" به صورت آنلاین برای مخاطبان سراسر کشور پخش می‌شد.

این کنسرت مخاطبان بسیاری را به تالار اندیشه کشانده بود، به گونه‌ای که جای خالی در تالار وجود نداشت.

اجرای قطعه‌هایی از موسیقی لری با آهنگ‌ها و تنظیم‌هایی از مسعود و سعید ملکی و اجرای دو قطعه از آثار قدیمی و فلکلور موسیقی لرستان توانست رضایت مخاطبان را فراهم کرد. همچنین گروه "ملکی‌ها" در این اجرا دو قطعه از ساخته‌های اردشیر کامکار را اجرا کرد.

هم‌زمان با کنسرت گروه "ملکی‌ها"، در لابی تالار اندیشه نمایشگاهی از سازهای ساخته شده توسط برادران ملکی برگزار شده بود.

این نخستین کنسرت "ملکی‌ها" بود که به تهیه کنندگی زهرا همتی و با مدیریت اجرایی احسان میرضیایی به روی صحنه رفت.

قطعه‌هایی که گروه "ملکی‌ها" در این اجرا نواخت،‌عبارت بودند از: "سیل مس" آهنگ از علیرضا حسین‌خانی با تنظیم مسعود ملکی، "یار سفر کرده" با آهنگی از سعید ملکی، شو شمکی با مقدمه‌ای از اردشیر کامکار و آهنگی از سعید ملکی، ساز و آواز با همراهی کمانچه، "تش عشق" با آهنگی از مسعود ملکی، "بنیره" آهنگساز اردشیر کامکار، "بزم دوسی" آهنگساز مسعود ملکی، دونوازی عود و نی، "راز نوشیا" با تنظیمی از اردشیر کامکار، "بارون بهاری" آهنگساز سعید مکلی، چهارمضراب و آواز تنظیم مسعود ملکی، "هوای لرسو" آهنگساز مسعود ملکی،‌ "بارو بارو" تنظیم مسعود ملکی، "کت و گلونی" تنظیم مسعود ملکی.

گروه "ملکی‌ها" از سال 1387 شکل گرفت و نخستین آلبوم خود را با نام "هوای لُرسو" (یاد لرستان) با صدای حشمت رجب‌زاده و دومین آلبومشان با نام "یاد پدر" با صدای رادمهر علیپور در اوایل سال 1395 منتشر شد.

قباد ملکی کمانچه، مسعود ملکی عود، سعید ملکی تار، حمید ملکی سنتور، وحید ملکی سنتور، مجید ملکی تنبک و رامین ملکی دف و دهل؛ اعضای اصلی گروه "ملکی‌ها" بودند. خواننده‌ی این گروه در کنسرتِ چهارشنبه 7 مهر، رادمهر علیپور بود. همچنین کاووش سهرابیان نی، اشکان مرادی کمانچه، ساسان بازگیر تاررود(سازی ساخته ملکی‌ها) نوازندگان مهمان گروه بودند.

کنسرت گروه "ملکی‌ها" به همت موسسه "فروغ فلق" برگزار می‌شد و شرکت "حام" نخستین برگزار کننده کنسرت‌های آنلاین، این اجرا را به طور آنلاین برای مخاطبان داخلی و خارجی پخش می‌کرد.

با تمهیداتی که مسئولان شرکت "حام" اندیشیده‌‌اند، کاربران ایرانی در هر کجای کشور که باشند با حداقلِ سرعت اینترنت می‌توانند این کنسرت را به صورت آنلاین ببینند. همچنین اینترنتِ دیدنِ کنسرت آنلاین رایگان است.