به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در ادامه برنامه نمایش فیلم ازدوره چهل و پنجم ( پاییز 95) سینما تک موزه و سومین فیلم از بخش " چشم انداز سینمای دهه 50 ژاپن" روز یکشنبه 11 مهرماه ساعت 17 فیلم "زیستن" به کارگردانی آکیرا کوروساوا محصول سال 1952 به مدت 142 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

"زیستن" آینه‌ی تمام‌قدّی است در برابر ژاپن بعد از جنگ دوّمِ جهانی، هشداری است به جامعه‌ای که در چنبره‌ی نظامِ فاسدِ بوروکراسی گرفتار شده، تلنگری است به کارمندانی که به ربات‌هایی فسیل‌شده تبدیل گشته‌اند و اعتراضی است به فرزندانی که به والدین خود وقعی نمی‌نهند. کوروساوا در "زیستن" مسأله‌ی بیهودگی را به مقیاسی وسیع‌تر تعمیم می‌دهد و آقای واتانابه را به‌عنوان نماینده‌ای از مردمِ ژاپن عصرِ جدید (و شاید نماینده‌ی نوع بشر) در موقعیّتی قرار می‌دهد تا مخاطب با مداقه در سرگذشت او به درک درستی از زمان و شیوه‌ی صحیحی از زندگی دست پیدا کند.

"زیستن" سوای ارزش‌های برجسته‌ی تکنیکی و تمهیدات فرمالش (نوع روایت، اقتباس درست و بومی‌شده، تقسم‌بندی حساب‌شده‌ی فصل‌ها، فلاش‌بک‌ها، استفاده‌ی هدفمند از عنصرِ صدا و ...) درامی هستی‌شناسانه و به غایت انسان‌گرایانه است؛ اثری است که مخاطب را با خود و دنیای پیرامونش دچار چالش می‌کند؛ فیلمی است که بیننده‌اش را همچون قهرمان خود گام‌به‌گام به حقیقت نزدیک می‌کند.

یادآوری می شود: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم در سینما تک ، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.