به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در این همایش که با هدف شناخت بیشتر مولانا و به صورت کارگاه آموزشی برگزار شد، دکتر محسنی از استادان دانشگاه فردوسی مشهد در سخنانی رمز تعالی و پیشرفت مولانا را سیر و سلوک عارفانه دانست.

دکتر محسنی با ارایه برداش تهایی جدید از مثنوی مولوی بر تطبیق تعالیم مولانا با احکام اسلامی تأ یکد کرد.

در این همایش، هنرمندان به اجرای موسیقی سنتی با استفاده از اشعار مولانا پرداختند و برخی از شاعران نیز اشعاری را قرائت کردند.

در حاشیه این همایش که از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بردسکن و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسامی برگزار شد، حسن مدرس مقدم، رئیس ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن ضمن گرامیداشت هشتم مهرماه، روز بزرگداشت مولانا جلال الدین محمد بلخی اظهار داشت: بزرگان علم و ادب فارسی مایۀ اقتدار فرهنگی و علمی ایران اسلامی هستند و یکی از وظایف ما برگزاری بزرگداشت است.

وی بیان داشت: بزرگداشت مفاخر ادبی کشورمان در واقع حفظ هویت اصیل ایران اسامی است و هشتم مهرماه که روز بزرگداشت مولاناست هر ساله همایشی با همین مضمون با دعوتا ز استادان پیشکسوت استانی در شهرستان برگزار می کنیم.

رئیس ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن گفت: مولوی یک شخصیت جهانی است و با توجه به اینکه حرکت هایی صورت گرفته که بعضی این شخصیت را به نام کشور خودشان مصادره کنند، وظیفۀ ماست که حضور پررنگ تری در معرفی شخصی تهای بزرگ ادبی کشورمان داشته باشیم.