سرویس مد و لباس هنرآنلاین: روز جمعه 9 مهر 95 و در حرکتی نمادین، خانواده پوشاک ایران در راستای نشان دادن وجوه انسانى و طرفداری از محیط زیست به اتفاق یکدیگر و در قالب کمپینی با عنوان کمپین حمایت از محیط زیست خانواده پوشاک به ارتفاعات لواسانات و منطقه‌ای با نام افجه رفتند و در کنار یکدیگر به جمع‌آوری زباله‌های این منطقه پرداختند.

نسرین فروغی‌آذر از کارشناسان باسابقه عرصه طراحی و دوخت لباس و مدرس دانشگاه که از حاضران در این کمپین بود دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در کمپین روز 9 مهرماه، خانواده پرافتخار پوشاک ایران دست در دست یکدیگر داده و با سفری به ارتفاعات لواسانات در منطقه افجه به جمع‌آوری زباله‌های موجود پرداختند که به واقع این حرکت در نوع خود مثال‌زدنی بود و با وجود اینکه برای نخستین بار چنین کمپینی از سوی این خانواده تشکیل شده بود ساختاری درخور را دربر داشت.

او تصریح کرد: رسیدن به محیط زیستی پاک به همت همه دوستداران محیط زیست و طبیعت ستودنی است و جنبه حرکت فرهنگی چنین رویدادی همواره باید از سوی سایر افراد، نهادها و سازمان‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد که البته این بار انجمن کوهنوردی ایران نیز در این حرکت همراه خانواده پوشاک شد و این امر نیز ستودنی است.

مدرس و طراح لباس حاضر در کمپین حمایت از محیط زیست خانواده پوشاک با اشاره به اینکه فعالان عرصه مد و لباس و حامیان محیط زیست می‌توانند در کنار هم پرچم‌دار حفظ فرهنگ و تمدن ناب ایرانی باشند اظهار داشت: متأسفانه من و دوستانم از شرایط آلودگی زیست‌محیطی این منطقه بسیار متعجب بودیم که به اذعان بسیاری از مردم آن منطقه بخش بیشتری از زباله‌های کوه‌های منطقه افجه مربوط به مردم بومی و چوپانان آنجا است.

فروغی‌آذر در خاتمه گفت: به هر تقدیر فرهنگ‌دوستی، نقطه عطف دنیای مد و حفظ محیط زیست است و امیدوارم در ادامه نیز شاهد برپایی چنین کمپین‌هایی باشیم تا شاید خانواده پوشاک ایرانی هم بتواند نقشی هرچند کوچک در نیل به سوی طبیعتی سبز و خرم و بدون زباله داشته باشد.

در ادامه این مطلب، تصاویری از حرکت نمادین خانواده پوشاک کشور در حفظ محیط زیست با سفر به منطقه افجه لواسان در روز 9 مهرماه را ببینید: