سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "خاندان مرگ" نوشته و کار مهراو نورى از 14 مهرماه در سالن کنش معاصر به صحنه می‌رود. مهراو نورى با ارائه توضیحاتی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش بر اساس اسطوره زال شکل گرفته است، نام این این اثر هم در ابتدا زال بود که بعدها به دلایلی به خاندان مرگ تغییر یافت.

او بیان کرد: در مطالعاتی که داشتم همیشه این اسطوره برایم مورد سئوال بود و نسبت به سرنوشت او، رودابه و از همه مهم‌تر سومین پری که سیمرغ به زال می‌دهد کنجکاو بودم. همانطور که می‌دانید از طرف سیمرغ به زال سه پر داده می‌شود که پشت هر کدام آنها فلسفه خاصی است؛ در این میان در مورد پر سوم صحبت خاصی نمی‌شود و تاکنون هیچ پژوهش جدی هم در مورد آن صورت نگرفته است. من این سئوال را با شخصیت زال و رودابه که سرنوشت‌شان با موهای‌شان گره خورده، پیوند دادم.

نوری خاطرنشان کرد: ما در این کار اسطوره‌شکنی می‌کنیم و به جهان امروز می‌پردازیم. این شخصیت‌ها به من کمک می‌کردند تا به درام نزدیک شوم. در واقع زاویه دید من روند تبدیل یک قهرمان به یک قدرت‌طلب است.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه خاندان مرگ اجرایی مدرن است عنوان کرد: به لحاظ زبانی با جهانی آرکائیک روبه‌رو هستیم؛ شیوه اجرایی ما کاملا مدرن است. اتفاق‌ها در فضای امروزی بیمارستان و اتاق تشریح رخ می‌دهد. ما از دید زال به جهان نگاه می‌کنیم. از سوی دیگر این اولین مواجه ما با زبان است، تجربه تلفیقی از زبان آرکائیک و شعر نو که به آن رسیدم و باید تجربه شود.

نمایش "خاندان مرگ" نوشته و کار مهراو نورى از 14 مهرماه ساعت 19 در سالن کنش معاصر واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴٢ به صحنه می‌رود. آرش اشاداد، رویا بختیاری، سهی بانو ذوالقدر، الهام شکیب و حسام منظور بازیگران این نمایش‌اند.