سرویس مد و لباس هنرآنلاین: همه ساله به ویژه در زمان سال تحصیلی مشکلات ارتوپدی پا در کودکان جدی می‌شود، پس لازم است توصیه پزشکان را در تهیه کفش طبی مناسب برای فرزندانمان در زمان حضور در مدرسه به صدها دلیل موجه جدی بگیریم.

البته این را هم باید مورد توجه قرار داد که صرف اینکه نام کفشی طبی است یا از داروخانه تهیه شده و یا از فروشگاهی تهیه شده که ادعای فروش کفش طبی دارد به معنای آن نیست که کفش مورد نظر واقعا خصوصیاتی را که می‌خواهیم داشته باشد.

به گفته بسیاری از پزشکان، این موضوع، ازآن جهت واجد اهمیت است که رسیدن به درک اهمیت و ضرورت استفاده از کفش طبی و استاندارد مانع بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در آینده دانش‌آموزان شده زیرا کثرت آماری این ناهنجاری‌ها مبیّن این واقعیت است که والدین توجه کافی به این مهم ندارند.

در ادامه این مطلب به نکاتی مهم درباره ویژگی‌های یک کفش طبی مناسب اشاره می‌کنیم:

کفی کفش طبی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و بتواند شوک وارده به کف پا را جذب کند.

کفی کفش طبی باید کاملا متناسب با ویژگی‌های کف و قوس کف پا باشد.

پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه یا کفی‌ای از جنس چوب یا MDF به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود؛ حتی اگر چنین کفش‌هایی با ادعای طبی بودن به فروش برسند.

کفش طبی مناسب باید کاملا اندازه پا باشد، نه تنگ‌تر و نه گشادتر. اگر کفش شما بیش از حد تنگ باشد یا پاهایتان را فشار دهد، خونرسانی در ناحیه پا مختل خواهد شد.

معمولا قسمت جلویی کفش طبی مناسب، باید فضای مناسب برای انگشتان پا را داشته باشد.

رویه کفش طبی باید انعطاف‌پذیر و از جنس چرم باشد تا بتواند سرما و گرما را به خوبی به پا منتقل کند.

کفش بدون پاشنه و کفش با پاشنه بلند هر دو مضر هستند. اندازه پاشنه به طور متعادل باید حدود 1.5 تا 4 سانتیمتر باشد

کف بیرونی کفش طبی باید قدری گوژ باشد تا وسط کفش پایین تر از دو انتهای آن قرار گیرد. راه رفتن در چنین کفشی بسیار راحت بوده و در هنگام راه رفتن، موقع اصابت پاشنه به زمین و موقع بلند شدن پنجه از زمین، فشار زیادی به کف پا و مچ پا وارد نمی‌شود.