سرویس تجسمی هنر انلاین: سازمان زیباسازی شهر تهران، مجله تندیس و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس مراسم بزرگداشتی را برای دو عکاس باسابقه عرصه جنگ برگزار می‌کنند. در این مراسم که در نگارخانه برگ برگزار می شود دکتر مجید دوخته چی زاده و مهدی مقیم نژاد به ایراد سخنرانی می پردازند.

امیرعلی جوادیان در سال 1383 موفق به اخذ مدرک دکترای هنری شده است. جوادیان، کار عکاسی را در سال 1358 در حوزه هنری آغاز کرد و در سال 1360 به عنوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به جبهه‌های جنگ رفت و از همان زمان جنگ، موضوع اصلی عکس‌هایش شد. عکس‌های وی در کشورهای فرانسه، آلمان، الجزایر، ترکمنستان، ازبکستان و... به نمایش درآمده و تاکنون از یونسکو، ژاپن، سوریه و چین جوایز بین‌المللی دریافت کرده است. جوادیان انتشار کتاب‌های کتاب ایران (یک رودخانه، یک پنجره، یک قلب)، کتاب طبیعت، قالیچه‌های زمینه، تعلیم و تربیت و... را نیز در کارنامه خود دارد.

سعید صادقی نیز عکاسی را از دوران انقلاب اسلامی در سال 1357 آغاز و با سمت عکاس و خبرنگار در روزنامه جمهوری اسلامی در سال 1358 همزمان با شروع جنگ تحمیلی ادامه داد. سپس مدتی را در حوزه سینمای کشور با دستیار فیلمبرداری و مدیر فیلمبرداری در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی سپری کرد که از جمله فیلم‌های که در آن مدیر فیلمبرداری بوده می‌توان به "پایان کودکی"، "مرگ سیاوش"، "آخرین روز تابستان" و …. اشاره کرد.

وی پس از جنگ عراق نمایشگاه "نیمه پنهان جنگ" را بایک عکاس عراقی برگزار کرد و مستند بلگراد و کارگردانی و فیلمبرداری هفت قسمت از مجموعه مستند جنگ با نام "هفت زخم از دفاع مقدس" از دیگر فعالیت‌های هنری او بشمار می رود. صادقی تاکنون ده‌ها نمایشگاه عکس اختصاصی برپا کرده و در نمایشگاه‌های گروهی بسیاری نیز شرکت داشته از جمله موضوعات آن می‌توان به "جنگ"، "کودکان ،"ایران امروز"،"زنان ایران" و … اشاره کرد.

لازم به یاد آوری است این نشست همراه با نمایش عکس‌ها و فیلم مستندی از زندگی این دو عکاس از ساعت 16 تا 18 امروز چهارم مهرماه در انتهای پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی، عمارت عین الدوله ، نگارخانه برگ برگزار می شود.