سرویس تجسمی هنرآنلاین: مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی عکس برج میلاد تهران شب گذشته اول مهرماه با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی عبدالهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، و هنرمندانی هنرمندانی همچون جمشید مشایخی، مسعود فروتن، منصور ضابطیان، لاله اسکندری، فرزاد موتمن، گلاره عباسی، مسعود زنده روح کرمانی، رضا درستکار، افشین شاهرودی، علی درویش‌پور مدیرعامل برج میلاد و.... برگزار شد تا نفرات برگزیده این مسابقه در دو بخش عکس با دوربین تلفن همراه و عکس با تجهیزات حرفه‌ای اهدا شود.

اجرای این مراسم را امیرحسین مدرس بر عهده داشت و در ابتدای مراسم با تبریک اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امروز اول مهر سالروز استاد مسلم آواز ایران محمدرضا شجریان است و امیدواریم هر چه زودتر حال‌شان رو به بهبودی رفته و سایه‌شان بر سر موسیقی ایران مستدام باشد.

در ادامه حامد رهنما دبیر دومین جشنواره عکس برج میلاد با خوشامدگویی به حاضران، آنها را به دیدن کلیپ تصویری که درباره این جشنواره آماده شده بود دعوت کرد.سخنان مدیر عامل برج میلاد و تشریح فراخوان این مسابقه از اجزای این کلیپ بودند. این جشنواره که با شعار "ما می‌توانیم" برگزار شد در فراخوان خود از مردم خواسته بود از این برج ۴۳۵ متری عکس ارسال کنند و در نهایت این عکس‌ها توسط اسماعیل عباسی، ابراهیم حقیقی، مسعود زنده روح کرمانی، ساتیار امامی و وحید سالمی طی ۲ روز به طور فشرده داوری شد. به گفته دبیر جشنواره، طی ۴۸ روز اعلام فراخوان این جشنواره بیش از ۵ هزار عکس به دبیرخانه رسید.

در ادامه مراسم بیانیه هیات داوران قرائت شد تا ورودی باشد به معرفی برگزیدگان. در این بیانیه به مواردی چون ارسال عکس‌هایی با دوربین تلفن همراه به بخش مسابقه با تجهیزات حرفه‌ای و بالاعکس و حذف این عکس‌ها از دور مسابقه، ارسال عکس‌هایی از اینترنت و ارسال به مسابقه و حذف این موارد از دور مسابقه، نادیده گرفتن بخش‌های درونی برج و تمرکز عکاسان به نمای برج و ذکر این نکته که نوآوری در بخش تلفن همراه بیش از عکاسی با تجهیزات پیشرفته بود اشاره شده بود.

تقدیر از طراح برج میلاد

در ادامه مراسم با پخش کلیپی از روند ساخته شدن برج میلاد، محمدرضا حافظی معمار اصلی این برج با بیان سخنانی به اهمیت و ارزش این برج پرداخت و گفت: این بنا حاصل دسترنج گروه کثیری از مهندسان برجسته است. ما شاهکارهایی در معماری چون گنبد سلطانیه و گنبد قابوس را داریم. همواره استادان گفته‌اند معماری‌ای متعالی است که بتواند با مردم پیوند ایجاد کند. خوشحالم وقتی شنیدم برج میلاد تهران تنها در ایام نوروز ۷۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته است در حالی که این برج برای بازدید سالانه یک و نیم میلیون نفر طراحی شده بود. به گمانم اگر مردم این برج را دوست دارند ما در ساخت آن موفق بوده‌ایم.

در ادامه مجتبی عبدالهی، علی مرادخانی، جمشید مشایخی و علی درویش‌پور لوح تقدیر شهردار تهران را به محمدرضا حافظی اهدا کردند.

در این مراسم رضا درستکار که برای اهدای جوایز برگزیدگان مسابقه روی صحنه آمده بود از حاضران خواست به پاس زحمات کسانی که این برج را که نماد ایستادگی است ساختند و شعار ما می‌توانیم را عملی کردند و همچنین شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس چند لحظه سرپا برای تشویق بیاستند.

احسان باقری مدیر خانه عکاسان حوزه هنری نیز در این مراسم یاد شهدای مدافع حرم را زنده کرد.

بخش بعدی مراسم پخش کلیپی بود که در آن چهره‌هایی چون فرزاد موتمن، مهدی پاکدل، شبنم مقدمی، کوروش تهامی، اشکان خطیبی، کیمیا علیزاده، خسرو معتضد، امیر اثباتی و.... از برج میلاد گفتند و از آن به عنوان قطب نمای شهر، نشانه‌ای مدرن برای پایتخت و... یاد کردند.

در ادامه لوح تقدیر شهردار تهران به حسن قائدی به عنوان عکاس برتر شهدای مدافع حرم تقدیم شد. قائدی در این مراسم گفت: وقتی در سوریه و عراق عکاسی می‌کردم احساس کردم عکاسان هشت سال دفاع مقدس ما با آن سن کم و تجهیزات قدیمی خود چه کار سختی در آن دوران انجام دادند. من صمیمانه دست‌شان را می‌بوسم.

وی ادامه داد: نکته دیگری که می‌خواهم به همه شما بگویم این است که قدر امنیتی را که در کشور حاکم است بدانید. دور تا دور ما پر از انبار مهمات است و رزمندگانی امروز خارج از مرزها جان‌شان را می‌گذارند تا مطمئن باشند حتی یک فشنگ هم به سمت ما شلیک نمی‌شود.

همزمان با تقدیر از حسن قائدی از خانواده شهید تقی ارغوانی به عنوان اولین شهید مدافع حرم شهرداری تهران نیز تجلیل شد.

اجرای ویژه کنسرت علی زندوکیلی خواننده سنتی از ویژه برنامه‌های جشن اختتامیه جشنواره عکس برج میلاد بود.

در پایان برگزیدگان دومین جشنواره بین المللی عکس برج میلاد به شرح زیر اعلام شد:

بخش عکاسی با تلفن همراه:

مقام اول: مانا حجازی

مقام دوم: زهرا غفوریان

مقام سوم: مصطفی وثوقی کیا

در این بخش از آریان نوبخت، مهدی عباسی و پریسا یزدی تقدیر شد.

بخش عکاسی با تجهیزات حرفه ای:

مقام اول: سید علیرضا تارا

مقام دوم: محسن جعفری

مقام سوم: سهیل زند آذر

در این بخش از حسین قربانی، علی شریف و شهرام شهابی تقدیر شد.

گزارش تصویری مرتبط 1

گزارش تصویری مرتبط 2