سرویس تجسمی هنرآنلاین: با آغاز فصل پاییز هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در گالری‌های تهران حاضر شده‌اند تا عکس‎ها، آثار حجمی و نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. این هفته، گالری‌های شهر میزبان 31 نمایشگاه جدید هستند که نمایشگاه‌های "تماشاگر رویا" نقاشی های مهین عظیما در گالری ایوان، نمایشگاه جاسم غضبان‌پور از پشت صحنه‌ فیلم "زندگی و دیگر هیچ " ساخته‌ عباس کیارستمی، نمایشگاه طراحی‌های دیجیتالی محمدحسین عماد در گالری امکان، نمایشگاه ایمان افسریان در اثر، نمایشگاه گروهی عکس با آثار یغما گلرویی، ماه‌چهره‌ خلیلی، نرگس محمدی و... از مهم‌ترین افتتاحیه‌های این هفته هستند.

گالری اُ: عکس‌های حامد سوداچی تحت عنوان "میدان غار " از 2 تا 13 مهرماه در گالری اُ واقع در خیابان ویلا (نجات الهی) کوچه خسرو ، پلاک 46 به نمایش در می‌آید.

امکان: نخستین تجربه محمدحسین عماد در طراحی دیجیتال به منظور کشف رابطه میان طراحی و مجسمه‌سازی با عنوان "طرح،حجم" از 2 تا 19 مهر ماه در گالری امکان واقع در میدان هفت‌تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 برپاست.

ایوان: گزیده نقاشی‌های مهین عظیما؛ بین سال‌های 1330 تا 1394 است از 2 مهر در گالری ایوان افتتاح می‌شود. نقاشی‌های این نمایشگاه تحت عنوان "تماشاگر رویا" با رویکرد ویژه‌ی مدرنیستی و با استفاده از تکنیک ایرانی و فراموش شده‌ پشت شیشه خلق شده و تا 9 مهرماه در گالری ایوان واقع در تهران، الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ به نمایش در می‌آید.

اثر: "هست شب"، عنوان نمایشگاه ایمان افسریان است که پا از محیط‌های بسته بیرون گذارشته و در شام‌گاهان، شهر لبریز از سکوت و مالامال از فرصت کشف و شهود را بر روی بوم تصویر کرده است. "هست شب " ساعت 16 روز جمعه دوم مهرماه در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، روبروی خانه هنرمندان، شماره 16 افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان مهرماه، یکشنبه تا جمعه از این نمایشگاه دیدن کنند.

اعتماد دو: نقاشی‌های لیلا سالار بهزادی تحت عنوان "بقای حیوانات" که در مورد نسل حیوانات رو به انقراض است 2 مهر ماه در گالری اعتماد دو افتتاح می‌شود و تا 13 مهر در نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک 4 برپاست.

اعتماد یک: عکس‌های علیرضا معماریانی تحت عنوان "آرام-گاه" 2 مهرماه در گالری اعتماد یک در نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک 4 افتتاح می‌شود و تا 13 مهر ماه برقرار است.

گلستان: گالری گلستان 2 تا 7 مهر میزبان نقاشی های یلدا خواجه زاده است. این نمایشگاه در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 برگزار می شود.

خاک: گالری خاک 2 تا 26 مهر میزبان نمایشگاه سالانه هنرمندان خود است . این نمایشگاه در خیابان شریعتی، دو راهی قلهک،خیابان بصیری، کوچه ژیلا شماره یک برگزار می شود.

سبحان: نقاشی‌های شیرین معیا با عنوان"انتظام درون" ۲ تا ۸ مهر در گالری سبحان واقع در بزرگراه صدر، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز، بن بست بعثت، پلاک 4 به نمایش در می‌آید.

شکوه: گالری شکوه نمایشگاه نقاشی حسین هادی‌پور بروجنی را ۲ تا ۱۳ مهر در فرمانیه،بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی (شمالی)،کوچه امیرنوری، شماره 19 به نمایش در می‌آورد.

نقش جهان: نقاشی‌های منصوره ولی‌خان تحت عنوان "تجربه/تکنیک" ۲مهر تا ۷ مهر در نیاوران، از میدان یاسر یه سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ به نمایش در می‌آید.

والی: نقاشی خط های احمد تک که برخوردی معاصر با مدیای خط و خوشنویسی است تحت عنوان "خط سوم" از 2 تا 16 مهر در نگارخانه والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 بر قرار است.

مژده: نقاشی‌های سهیلا تمجیدی با عنوان "زن در آینه خیال" ۲ تا ۱۲ مهر در گالری مژده واقع در سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، پلاک27، زنگ یک به نمایش در می‌آید

محسن: ششمین نمایشگاه سالانه "هنر دیجیتال تهران - TADAEX 2016" از 2 تا 8 مهرماه سال جاری با حضور 30 هنرمند ایرانی و بین‌المللی از کشورهای آلمان، برزیل، اتریش، لهستان و ژاپن در گالری محسن تهران واقع در خیابان خیابان ظفر (وحید دستگردی)، خیابان ناجی، خیابان فروزان، بلوار مینای شرقی، شماره 42 برگزار می‌شود.

ایده پارسی: نقاشی‌های لیلا زرقانی تحت عنوان "اَیدانه" که با تأثیرپذیری از مکتب "سقاخانه" و نوعی تحول ماهوی نسبت به آن شکل گرفتند 2 تا 7 مهرماه در گالری ایده پارسی واقع در خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک 28 به نمایش در می‌آید.

آران: عکس‌های علی یارراستی تحت عنوان "پرده اول؛یاد" از 2 تا 20 مهرماه در گالری آران واقع در خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی پلاک 12 برپاست.

دنا: مجسمه‌های لیلا علیخانی تحت عنوان "ما،همه" از 2 تا 13 مهر در گالری دنا، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک4، زنگ2 به نمایش در می‌آید.

جرجانی: نقاشی‌ و تصویرسازی‌های هدی درودیان، نازگل شوکت فدایی، مهتاب مزین و زهرا یزدانی‌نیا با عنوان "پاز" از 2 مهر در گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک 4، زنگ 1 افتتاح می‌شود و تا 12 مهرماه ادامه خواهد داشت.

سیحون: کلاژهای مجید عسگری با عنوان "کارخانه" از 2 تا 14 مهرماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره 11 به نمایش در می‌آید.

مجموعه لاجوردی: " RTL:LTR " مجموعه‌ای از نقاشی، حجم، عکس و ویدیو است که توسط طرلان رفیعی و یاشار صمیمی مفخم گردآوردی شده و 2 مهر در گالری مجموعه لاجوردی افتتاح می‌شود و تا 7 مهر در خیابان کریم‌خان، خیابان نجات‌الهی‌(ویلا)، خیابان سپند‌شرقی، پلاک‌20، ساختمان 32 به نمایش در می‌آید.

گالری 26: نقاشی‌های پرنیان امیدی تحت عنوان "آنتروپی" از 2 مهر تا 14 مهر در گالری 26 واقع در فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره 26، واحد 3 به نمایش در می‌آید. واژه "آنتروپی" ریشه یونانی دارد، این اصطلاح مرکب از انرژی (en) و (tropos) به معنای تغییر شکل یا تکامل است.

علیها: گالری علیها 2 مهرماه میزبان نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان "برداشت" است. این رویداد به صورت یک برنامه هنری - پژوهشی تعریف شده و در نظر دارد برداشت شخصی هنرمندان دعوت شده به پروژه را درباره ایده‌ای که برایشان بازگو شده، به تصویر بکشد. امین باقری، سولماز نباتی، هما حسینیان، آنالی طاهریان، مهرونش تیموری، بهزاد بادامی و نیوشا پاک‌طینت هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد هستند این نمایشگاه تا 13 مهر به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای کوچه احمدی مقدم (ایزد سابق)، شماره ۳۱، طبقه اول بر قرار است.

راه ابریشم: عکس‌های جاسم غضبانپور از پشت صحنه‌ فیلم "زندگی و دیگر هیچ " ساخته‌ "عباس کیارستمی" دوم مهرماه در گالری راه ابریشم به روی دیوار می‌رود. این مجموعه که در سال ۱۳۶۹ عکاسی شده، لحظات درخشانی را از پشت صحنه‌ این فیلم ثبت کرده است. این نمایشگاه که " زندگی و دیگر هیچ، پشت صحنه" نام دارد تا 19 مهر ماه در خیابان لواسانی غربی (فرمانیه)، بین‌خیابان آبکوه‌ و‌ آقایی، پلاک 103، واحد 2 به نمایش در می‌آید.

گالری آس: عکس‌های علیرضا کریمی صارمی تحت عنوان " رویای گوندولا" 2 تا 12 مهر در گالری آس واقع در شریعتی، بالاتر از پل رومی ،جنب بانک پارسیان، پلاک 1831 برپاست.

هنر یک: نقاشی‌ها و تصویرسازی‌های اکبر نیکان‌پور تحت عنوان "بر بال‌های کودکی" از 2 تا 12 مهر در فرهنگسرای ارسباران واقع خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا به نمایش در می‌آیند.

هنر دو: نقاشی‌های زهرا و محبوبه طاهری با عنوان "چارقد آبی" از 2 تا 12 مهر در در فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا به نمایش در می‌آیند.

هما: نمایشگاه انفرادی مریم اشکانیان 2 مهر در گالری هما افتتاح می‌شود و تا 13 مهر در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک برگزار می‌شود.

سهراب دو: نقاشی‌های کامبیز خدابنده شهرکی 2 تا 7 مهر در گالری سهراب دو واقع در بزرگراه چمران، خیابان اوین، ابتدای خیابان شهید کچویی، پلاک 11، واحد 1 برپاست.

هپتا: خطاطی‌های کسری زندی و شیرین عربی با عنوان "سیاه مشق" از 2 تا 7 مهر در گالری هپتا در خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکو‌شهر، شماره 3، طبقه همکف برگزار می‌شود.

نگر: بهزاد بادامی نقاشی‌های خودش را با عنوان "ضد جنگ" در 2 تا ۷ مهر ماه در گالری نگر به نشانی قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک 33، زنگ سوم به نمایش در می آورد.

سایه: "Run-Teh-Run" نام نمایشگاه نقاشی‌های گلبرگ شعبانی، کوشا موسوی و محمودرضا نوربخش که از ۲ تا ۷ مهر نیاوران،خیابان جمشیدیه (فیضیه) ،خیابان امیدوار ،کوچه آقاخانی، پلاک3 دایر است.

رج: عکس‌های یغما گلرویی، ماه‌چهره خلیلی، جواد مولانیا، علی بوستان، نرگس محمدی و شیوا طاهری تحت عنوان "رنگ" از 2 تا 20 مهر در خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه‌حکیمی، شماره4، زنگ3 به نمایش در می‌آید.

ادامه نمایشگاه های پیشین:

خانه هنرمندان: چهارمین جشنواره هنر برای صلح، با آثاری از ۱۴۰ هنرمند در رشته‌های نقاشی، عکس، مجسمه و چیدمان، پوستر، ویدئو آرت، موسیقی و پرفورمنس تا ۵ مهرماه در گالری‌های خانه هنرمندان واقع در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، برپاست.

ایران شهر: نمایشگاه طراحی، نقاشی، مجسمه، عکس، چیدمان، چاپ دستی، هنر مفهومی و دیجیتال آرت با عنوان "این خانه" با کیوریتوی بهنام کامرانی و با ارائه آثاری از مریم اسپندی، امین آقایی، فرید امین‌الاسلام، طاهر پورحیدری، علیرضا چلیپا، مهدی حسینی، ستاره حسینی، بهروز حشمت، واحد خاکدان، وحید دانایی‌فر، رئوف دشتی، اشکان صانعی، کامبیز صبری، حامد صحیحی، قدرت‌الله عاقلی، جمال عرب‌زاده، کیارنگ علایی، شادی قدیریان، محسن محمودی‌زاده، امین نورائی، حامد نوری، کسری گلرنگ و صبا معصومیان تا 6 مهرماه در گالری ایرانشهر واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) خیابان سپند پلاک ٦٩ ادامه دارد.

شیرین یک: نمایشگاه "حاشیه در برابر متن" آثار مهدیه پازوکی در مدیای حجم است که این آثار با الهام از تزئینات هندسی سنتی در معماری ایرانی به وجود آمدهتا هفت مهر در گالری شیرین یک، واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی کوچه پانزدهم پلاک 5 دایر است.

شیرین دو: اشلینگ ساره حق‌شناس نقاشی‌های خود را تحت عنوان "ته مانده تهران" تا 7 مهر در گالری شیرین دو در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی کوچه پانزدهم پلاک 5 ارائه داده است.

پروژه‌های آران: نقاشی‌های اله‌یار نجفی تحت عنوان "روایت سوم" که به تصاویری از دست‌فروشان پرداخته تا 12 مهر در گالری پروژه‌های آران به آدرس خیابان نوفل لوشاتو، بعد از تقاطع حافظ، کوچه لولاگر پلاک 5 در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

اَرته: نقاشی‌های محیا گیو با عنوان "صبح سرد تابستان" تا 4 مهر در گالری آرته واقع در ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی‌خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 3 برپاست.

فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه " گئورگ ژرستر" عکاس صاحب نام و هنرمند برجسته سوئیسی که یکی از پیشروان عکاسی هوایی جهان به شمار می‌رود با عنوان "ایران از چشم‌های هما"تا 10 مهر در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می‌آید.

طراحان آزاد: نمایشگاه آثار امیرحسین دزفولی با عنوان "احضار" تا 7 مهر 1395 در گالری طراحان آزاد واقع در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک 5 برپاست.

آتبین: "داینا حلزون" نمایشگاه جبران فخر موسوی در مدیای حجم است که تا 6 مهر در گالری آتبین واقع خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش در می‌آید.

مهروا: "جهانت را از دیدگان من ببین" عنوان نمایشگاه گیلدا هاشمی‌زاده است که تا پنجم مهرماه در گالری مهروا به آدرس خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 برپاست.

سیحون دو: آرین لواسانی نقاشی‌های خود با عنوان "واقعیت‌های پنهان" را تا 7 مهر به نگارخانه سیحون دو واقع در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک24 می‌آورد.

ترانه باران: گالری ترانه باران نقاشی خط‌های رسول دشتی را تا 4 مهر در خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی‌منش، نبش کوچه لادن پلاک 27، واحد 2 به نمایش در آورده است.

لاله: آثار زنده یاد جواد حمیدی، محمد حسین حلیمی، قباد شیوا، ناصر پلنگی، زنده‌یاد عربعلی شروه، احمد آریا منش، احمد فتوت، علی بیگی پرست، سعید دولتی، علی اکبر احقری، تقی حجاریان، غلامرضا شاملو، صابر سلیمانی، بیژن غنچه پور، علی پیروز، سعید خضایی، وحید خضایی، لیلا سروندی، فرزانه سروندی، زهرا پنده، علی غیبی، مولود عظیم پور، فاطمه پلنگی، رضا شعبانی، یوسف رجبی، شهرام عظیمی تا 10 مهر از ساعت 9 تا 13 -14 تا 19 در خیابان دکتر فاطمی،ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی به نمایش در می‌آید.

ماه: نمایشگاه گروهی 47 هنرمند عرصه نقاشی آذر احمدی، آیدین آغداشلو، امیرحسین زنجانی، امیرصادق طهرانی، بهمن محمدی، پروانه اعتمادی، حسین احمدی نسب، حسین چراغچی، حسین خسروجردی، حسین کاشیان، حسین کاظمی، خسرو خسروی، رامین جمشیدی، رسول اکبرلو، رضا افسری، رضا بهاروند، رضا هدایت، رضا امیر یار احمدی، رعنا فرنود، ساغر پزشکیان، سمیرا علیخانزاده، شاهو بابایی، شهرام کریمی، صادق تبریزی، عسل فلاح، علی علوی، علی اکبر میخک، علیرضا دیانی، فرزانه حسینی، فرشید ملکی، فریده لاشایی، قاسم حاجی‌زاده، لیلا رضوانی، مجتبی تاجیک، محسن فولادپور، محمد رحیمی، مرتضی یزدانی، مسعود عربشاهی، مهدی فرهادیان، مهرداد خطایی، مهرداد شوقی حق‌دوست، مهرداد فلاح، مهشید عزیز محسنی، نازنین اصغر زاده، ناصر اویسی، نزار موسوی‌نیا، هوراد گرجی تا 10 مهر در گالری ماه در خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 26 برپاست.

موزه هنرهای معاصر: نمایشگاه " آهنگ آفتاب" عکس های محمدرضا جوادی تا 26 آبان ماه در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر ، جنب پارک لاله برپاست.