سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "علی کوچیکه" به کارگردانی حسین فرخی این روزها در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می‌شود. حسین فرخی با ارائه توضیحاتی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این اثر بر اساس شعر معروف فروغ فرخزاد است و گذشته از مفاهیم اجتماعی بسیاری که در این اثر وجود دارد؛ این شعر از حس نوستالژیکی برخوردار است که به دوره تاریخی خاصی که فروغ فرخزاد در آن می‌زیسته و حال و هوای آن دوره را یادآوری می‌کند.

فرخی با اشاره به اینکه کارشان تنها متکی بر این شعر نبوده اظهار کرد: این شعر بهانه‌ای است تا تحلیلی در مورد مسائل اجتماعی زنان در دوران معاصر داشته باشیم؛ زنانی که در جامعه درگیر مسائل متفاوتی هستند به خصوص آنهایی که همسران خود را از دست داده یا همسران‌شان آنها را ترک کرده‌اند و باید میان این فشارهای اجتماعی و اقتصادی به زندگی خود ادامه دهند.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: علی کوچیکه زمینه‌ای است تا بتوانیم زندگی زنی تنها را در جامعه‌ای که در آن مسائلی نهفته است نگاه کنیم.

فرخی اظهار کرد: این نمایش مونولوگی است که توسط سارا تقوی اجرا می‌شود. ما تلاش کردیم در اجرا جذابیت‌های بصری به وسیله مولتی مدیا ایجاد کنیم تا مخاطب بتواند تا انتها همراه باشد.

او در بخش پایانی سخنان خود در رابطه با اجرای این نمایش در اداره تئاتر عنوان کرد: سال 88 نمایشی دیگری با نام "آذر" را در اداره تئاتر خیابان پارس کار کردم؛ به نظرم مهم نیست کارتان را در چه مکانی اجرا می‌کنید مهم خود اثر است. اجرا در سالن بزرگ نمی‌تواند ملاک ارزیابی یک کار باشد؛ اداره تئاتر حس نوستالژیکی دارد و می‌تواند مکان مناسبی برای اجرای کارهای حرفه‌ای‌تر باشد.

گفتنی است؛ نمایش "علی کوچیکه" به نویسندگی سارا تقوی کارگردانی حسین فرخی تا 18 مهرماه در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می‌شود.

در خلاصه این نمایش آمده است؛ علی کوچیکه، علی بونه‌گیر نصف شب از خواب پرید... چشماشو هی مالید با دس... سه چار تا خمیازه کشید... پا شد نشس... چی دیده بود؟ چی دیده بود؟ خواب یه ماهی دیده بود... نمایش واگویه مادر علی کوچیکه است. مدرسه، همسایه‌ها، خانم معلم و در و دیوار انگار روی سر زن هوار شده‌اند. نگاه‌های هراسناک مردانی که هر لحظه می‌خواهند او را مانند کبوتری بال و پر شکسته به دام بیاندازند.