سرویس تئاتر هنرآنلاین: سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روزهای پایانی اجرای نمایش "سه خواهر و دیگران" به نویسندگی و کارگردانی حمید امجد را طی می‌کند و بنابراین علاقمندان تماشای آثار کلاسیک تنها پایان این هفته فرصت دارند تا به تماشای نمایشی بنشینند که با حضور هنرمندانی چون افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبدالهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری، جمشید جهانزاده به صحنه می‌رود. این سالن به زودی میزبان نمایش "سردار" به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند می‌شود.

سالن سایه نمایش "صبح به خیر" کاری از سیروس همتی را به صحنه دارد که هر شب در دو ساعت 18 و 19:30 با بازی کامبیز امینی، علی برجی، آذر سماواتی، شهرام مسعودی، آزیتا نوری وفا، بهار همتی و نگار همتی اجرا می‌شود. همچنین نمایش " اگر" کاری از وحید رهبانی دو اجرای پایانی خود را پشت سر می گذارد و به زودی کاری از آروند دشت آرای جایگزین آن می‌شود.

در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی نیز به زودی شاهد اجرای نمایشی از گروه جوان کرمانی خواهد بود که علاوه بر اجرای نمایش کارگاه‌های آموزشی را نیز در این سالن برگزار خواهند کرد. آنها نمایش "روایت عاشقانه" را به صحنه خواهند برد.

در پلاتو اجرا نیز نمایش "سپنج رنج و شکنج" به نویسندگی زنده یاد محمود استاد محمد و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی ساعت 20 با مدت زمان 60 دقیقه روی صحنه می‌رود. نوشین حسن‌زاده، رؤیا فلاح، نازنین مهیمنی، شمسی صادقی و فریدون محرابی بازیگران این نمایش هستند.

مجموعه ایرانشهر این روزها میزبان آثاری از چهار کارگردان نام آشنا است که در سالن‌های مختلف این مجموعه به صحنه می‌روند. سالن استاد سمندریان دو نمایش "جاودانگی" به کارگردانی نیما دهقان با بازی فرزین صابونی و نمایش "از زیرزمین تا پشت بام" به کارگردانی افسانه ماهیان را بر صحنه دارد. تازه‌ترین اثر ماهیان نوشته مهین صدری است که با حضور بازیگرانی چون الهام کردا، صابر ابر، هوتن شکیبا، مارین ون هولک اجرا می‌شود.

از سوی دیگر "ماتریوشکا" نمایشی است که به کارگردانی پارسا پیروزفر در سالن استاد ناظرزاده اجرا می‌شود. "ماتریوشکا" بر اساس ۸ داستان کوتاه آنتون چخوف است. این کارگردان و بازیگر شناخته شده تئاتر به تنهایی ایفاگر نقش تمام شخصیت‌های این اثر نمایشی است که در ۸ اپیزود به تصویر کشیده می‌شود. این تئاتر که در اجراهای پیشین خود در لس آنجلس، سن دیگو، برکلی، تورنتو، ونکوور و مونترآل مورد اقبال عموم قرار گرفته تا ۱۶ مهرماه ٩۵ هر شب ساعت ١٨:٣٠ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

نمایش "زنانی که به بزها خیره شدند" به نویسندگی ، طراحی و کارگردانی ایوب اقاخانی نیز دیگر نمایشی است که در این سالن اجرا خواهد شد. گفتنی است؛ ایوب آقاخانی در کنار بهاره رهنما، نگار فروزنده و با صدای ناصر طهماسب از ١٦ شهریور ماه این نمایش را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده است.

نمایش‌های "لوکوموتیوران" به کارگردانی مهلا صالحی، "کابوس نیمه شب تابستان" به کارگردانی شکوفه طاهری و "پ س / د ر" به کارگردانی پویا رئیسی آثاری هستند که در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شوند.

تماشاخانه سنگلج نیز نمایش "پرتره مرد ریخته" به کارگردانی مشترک آراز بارسقیان و غلامحسین دولت آبادی در مورد زندگی غلامحسین نوشین را بر صحنه دارد. اصغر همت تنها بازیگر این اثر ایفاگر هشت نقش بر صحنه است.

تالار وحدت هم شاهد اجرای نمایش موفق "سقراط" نوشته و کار حمیدرضا نعیمی است. نمایشی که چندین بار به صحنه رفته و در هر اجرا نیز با موفقیت‌های بسیاری همراه بوده است و به واسطه همین استقبال گسترده بار دیگر با بازیگران شناخته شده خود فرهاد آئیش، لادن مستوفی، بهناز نازی، ایوب آقاخانی، یعقوب صباحی، کتانه افشاری نژاد، نقی سیف جمالی، سیاوش چراغی‌پور، بهار نوحیان، بهمن عباسپور، رضا جهانی، سروش کریمی نژاد، مجتبی پیرزاده، مهرداد خانی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد به مدت 15شب بر صحنه جان می‌گیرد.

تالار حافظ نیز از 28 شهریورماه میزبان نمایش "منظومه" به نویسندگی و کارگردانی علی فرحناک شده است؛ این نمایش هر شب ساعت 21:30 با بازی مهدی رکنی، سید محمد حسینی، مهدی ملاک، صدیقه مشایخی، عطا منتظری، فرزانه خان محمدی، عبدالرضا ملاک، زهرا فراهانی فشکی اجرا می‌شود. همچنین نمایش "درها و دیوارها" به نویسندگی سیاوش پاکراه و کارگردانی بهاره رضی به مدت هفت شب در این تالار اجرا خواهد شد.

تالار مولوی نیز در سالن اصلی خود نمایش "پرسه های موازی" به کارگردانی پیام لاریان را تا 31 شهریورماه بر صحنه دارد. آسو بهاری، بهروز خرم، الهام نامی بازیگران این نمایش‌اند. این تالار از 28 شهریور میزبان نمایش دیگری با عنوان "ادامه مطلب" به کارگردانی مهدی شایان می‌شود. همچنین سالن کوچک این تالار میزبان نمایش "خواب زمستانی" به کارگردانی لیلا عاج از مهرماه خواهد شد.

تئاتر باران از 26 شهریورماه میزبان نخستین اجرای عموم بین‌المللی خود با نمایش "بیست هزار فرسنگ زیر دریا" به کارگردانی پینو دی بودو می‌شود. دانیلا ریگنولی، ناتالی منتا، ماکروس أکوان، لوکا دی توماسو، ایرنه روسیی بازیگران این نمایش سه بعدی هستند که هر شب دو ساعت 19 و 21 به صحنه می‌رود. گفتنی است؛ این تماشاخانه نمایش "یک صدمین سالگرد تولد ادیت پیاف" توسط بازیگر مطرح ایتالیایی شنبه سوم مهر ماه به صحنه می برد. این نمایش ویژه بانوان خواهد بود.

سالن تئاتر مستقل تهران دو نمایش "دوشس ملفی" به کارگردانی محمد رضایی راد و "باد شیشه را می لرزاند" به کارگردانی مصطفا کوشکی را بر صحنه دارد. نمایش "دوشس ملفی" با حضور بازیگرانی چون رضا بهبودی، احمد ساعتچیان، باران کوثری، میلاد رحیمی، میلاد شجره، فربد فرهنگ، محسن نوری، سیما مبارک شاهی، سینا کرمی، روجا جعفری، فرنوش نیک اندیش، سمانه حسینی، مژده امینی، پدرام صمدی، امین اسلامی، اکبر حیاتی اجرا می‌شود.

سالن ارغنون یکی دیگر از سالن های خصوصی تهران نیز اجراهای تازه خود را آغاز خواهد کرد. نمایش ˝نیمروز اسکاتلند˝ تازه ترین اثر ندا هنگامی است که از 25 شهریورماه ساعت 19:30 با بازی نگار برلیان، شیدا دوپیکر، پیمان رضایی، رویا رضایی، امیر سمیعی، الهه عبدی، علیرضا گرگانی، کتایون لطیف، سهیل میرزا آقایی، میلاد مرادی، علی مسلمی، نازنین نادرپور، مینا همدانی اجرا خواهد شد. همچنین دو نمایش "تولد چهل سالگی آقای جیم" کاری از علیرضا زارع و "قدم زدن با اسب" به کارگردانی مسعود شامحمدی آثاری هستند که در این سالن به صحنه خواهند رفت.

همچنین نمایش‌های "اموفاجیا" به کارگردانی عرفان خلاقی، "من" به کارگردانی هژیر مرادی به ترتیب ساعت 18:30 و 20:30 در تماشاخانه دا اجرا می‌شوند.

سالن کنش معاصر نیز دو نمایش "هنر" به کارگردانی سهیل قنادان و "دختر یانکی" به کارگردانی بهرام تشکر را بر صحنه دارد.