سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: چهار جلد از سری رمان‌های هشت جلدی آنی‌شرلی نوشته ال.ام.مونتگمری با ترجمه سارا قدیانی تجدید چاپ شد و در اختیار علاقه‌مندان به رمان‌های آنی‌شرلی قرار گرفت.

آنی شرلی، دختری کک مکی است که موهای سرخی دارد و در یتیم‌خانه بزرگ شده است. او باهوش است، قوه تخیل بی حد و مرزی دارد و با امید و پشتکار سعی می‌کند زندگی جدیدی را آغاز کند. هر چند برای ورود به این دنیای تازه باید سختی‌های بسیاری را پشت سر بگذارد، ولی آینده در نظرش آن‌قدر زیبا و امید بخش است که برای رسیدن به آن با هر مشکلی کنار می‌آید.

روابط عمومی مؤسسه انتشارات قدیانی همچنین اعلام کرد، مؤسسه انتشارات قدیانی، جلدهای ۱، ۵، ۷، ۸ از سری رمان‌های آنی‌شرلی با عناوین "آنی‌شرلی در گرین گیبلز" در نوبت چاپ نهم، "آنی شرلی در خانه رؤیاها" در نوبت چاپ هشتم، "دره رنگین کمان" در نوبت چاپ هفتم و "ریلا در اینگل ساید" در نوبت چاپ هشتم، نوشته ال. ام. مونتگمری و ترجمه سارا قدیانیکه جزو کتاب‌های تشویقی در سومین جشنواره کتاب‌های برتر کودک و نوجوان سال ۱۳۸۷ هستند را در شمارگان۱۱۰۰ نسخه با قیمت ۱۸ هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.