سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اکبر توکلی تولیدکننده پوشاک ایرانی با برند "زیکو" درباره شرایط حاکم بر بازار مد و لباس در آستانه ورود به فصل پاییز به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول طراحی و تولید پوشاک فصل سرما همچون کت و کاپشن هستیم و امیدواریم که مردم هم که گاه نگاهشان به کالای ایرانی غیرمنصفانه است، به من و سایر همکاران فعالم در این عرصه اعتماد کرده و پاییز و زمستان امسال را ایرانی پوش بگذرانند.

توکلی درباره روند جلوگیری از ورود و فروش پوشاک قاچاق با سودهای کلان بیان کرد: این روزها آماری متعددی از برخورد قاطعانه با واردکنندگان و فروشندگان پوشاک قاچاق در کشور را شاهدیم اما خروجی مطلوبی از پیگیری‌های قاچاق پوشاک محسوس نیست.

او افزود: از چند سال پیش تا به اکنون بازار پوشاک ایرانی بالغ بر 60 درصد افت سوددهی مالی داشته و دلیل اصلی آن هم مربوط به واردات پوشاک است.

توکلی ادامه داد: نیروی انتظامی و دولت این بار دست در دست هم داده و با جدیت با این معضل در حال برخورد هستند اما متأسفانه شاهد آنیم که همچنان پوشاک و ملزومات آن به شکل قاچاق با قیمت‌های پایین و البته کیفیت نامناسب در بازار جولان می‌دهند و مشتریان هم به سمت آنان رفته و تولیدکننده داخلی را تنها می‌گذارند.

تولیدکننده پوشاک ایرانی با برند "زیکو" اظهار داشت: مادامی که فرهنگ‌سازی درستی در میان مردم مبنی بر چرایی و لزوم خرید کالای ایرانی از طریق رسانه‌ها و مسئولین امر انجام نشور وضع بر همین منوال است و دروازه‌های ورود کالای قاچاق به طرق مختلف بر روی قاچاقچیان باز خواهد بود.

او بار دیگر بر تأثیر نگاه مثبت مردم به کالای ایرانی و رونق اقتصاد داخلی با تکیه بر طراحی و تولید مد و لباس ایرانی تأکید و تصریح کرد: همه ما باید به این سطح از آگاهی برسیم که خرید لباس ایرانی یکی از نشانه‌های بارز عرق ملی است و در شرایط فعلی خرید از برندهای خارجی به نوعی خیانت به هموطن فعال در این عرصه و اقتصاد کشورمان است.

توکلی در خاتمه گفت: امیدواریم که در فصل سرما شاهد این نگرش از سوی مردم باشیم که تولیدکننده ایرانی دلسوزانه به طراحی و تولید لباس گرم و مناسب دست زده و در ادامه شاهد پویایی اقتصاد کشور در این بخش و سایر حوزه‌ها باشیم.