به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، پس از اعلام نامزدهای جوایز ادبی "گنکور"، "مدیسی" و "رنودو"، این بار نوبت به جایزه ادبی "فمینا" رسید تا نامزدهای اولیه خود را معرفی کند.

سرژ جانکور و نگار جوادی از جمله نویسندگانی هستند که در میان نامزدهای جایزه فمینا ۲۰۱۶ حضور دارند و نام آنها در سایر جوایز ادبی فرانسه دیده نمی‌شود اما ناشاشا آپانا، کترین کوست، ژان بپتیست دل‌آمو، گائل فای، فردریک گراس، لوک لانگ، لورن مووینیه و لیلا سلیمانی از جمله دیگر نامزدهای جایزه "فمینا" هستند که نام آنها در میان نامزدهای جایزه "گنکور" نیز دیده می‌شود.

سال گذشته کریستوفر بولتانسکی با کتاب "مخفیگاه" موفق شد جایزه "فمینا" در بخش رمان‌های فرانسوی را دریافت کند و رمان "رنگ آب" به قلم کری هادسون جایزه بخش رمان خارجی "فمینا" را به خود اختصاص داد.

در بخش رمان‌های فرانسوی جایزه "فمینا" امسال "بادی که می‌لرزاند" نوشته سوفی آوون، "دیگری که پرستش شد" از کلوئه دیلوم، "رایحه جنگل" نوشته هلن گسترن، "متعلق" نوشته فردریک گراس، "خانواده مقدس" به قلم فلورنس سیووس و "۱۴ جولای" نوشته اریک وویلارد دیگر نامزدهای دریافت جایزه هستند.

"زندگی‌های کاغذ" از رابین علام‌الدین، "مردی با اعتقاد کم" نوشته میکلاس باتلت، "دختران" به قلم اما سلین، "روی زمین همچون بهشت" نوشته دیود اِنیا، "کتاب خاطرات" نوشته پتینا گاپا، "رویاها" از ایبولو امبو، "صندلی‌های کوچک قرمز" نوشته ادنا اوبراین، "گرسنگی سفید" از آکی اولی‌کای‌نن، "درخودماندگی" به قلم والری رومائو، "آنچه از شب باقی می‌ماند" از ارسی سوتیروپولوس، "پی‌نوشت" نوشته آلن کلود سولزر و "متئو شغلش را را دست داد" از گونکالو تاوراس از جمله دیگر نامزدهای بخش رمان‌های خارجی جایزه ادبی "فمینا" هستند.

جایزه‌ "فمینا" در سال ۱۹۰۴ از سوی گروهی از بانوان نویسنده‌ فرانسوی با همکاری مجله‌ "فمینا" راه‌اندازی شد. "آنتوان دوسنت اگزوپری" سرشناس‌ترین نویسنده‌ برنده‌ این جایزه است که در سال ۱۹۳۰ برای "پرواز شبانه" موفق به دریافت آن شد.