سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر کودکان و نوجوانان پارس به رهبری و آهنگسازی ناصر نظر، کارگردانی ماندانا کریمی با همکاری لیلی رشیدی و طراحی و کارگردانی حرکات لرتا آودیسیان هفتم تا نهم مهر در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. رهبر ارکستر کودکان و نوجوانان پارس در یک نشست خبری که روز چهارشنبه در تالار وحدت برگزار شد، گفت: خوشحالم که نزدیک به 15 سال با بچه‌ها در روز جهانی کودک در تالار وحدت اجرا داشتیم. هدف این گروه موسیقی شاد کردن بچه‌هاست و من هم از این بابت خوشحالم.

نظر افزود: این سومین اپرت است که موسیقی آن را نوشته‌ام. اولین اپرت با نام "خروس زری"، دومی با نام "برکه حیوانات" از نیما یوشیج و سومی با نام "پرپری" از یانا سینکووا و بازنویسی محمد چرم‌شیر که در کنسرت پیش رو آن را اجرا می‌کنیم.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری کار نوشتن نمایشنامه و پس از آن انتخاب بچه ها آغاز شد. گروه‌های مختلفی مانند گروه‌های کر، حرکت و آوازی توانستند با هم هماهنگ شوند. لیلی رشیدی تمرینات زیادی با بچه‌ها داشت. همچنین خانم کریمی توانستند با تلاش زیاد کار را جلو ببرند و ما توانستیم بچه‌ها از صفر به مرحله‌ای که هم بتوانند بازی کنند و هم بخوانند پیش ببریم. تمامی این بازیگران با وجود سن کم هم ساز می‌زنند و هم بازی می‌کنند.

سپس ماندانا کریمی کارگردان اپرت "پرپری" گفت: من هم خوشحالم که با همکاری استاد نظر تا به امروز سه اپرت روی صحنه بردیم. امسال محور داستان بر این اساس است که بچه‌ها انعطاف کافی را داشته باشند تا با مسائل مختلف روبرو شوند و مقابله کنند.

وی افزود: موضوع داستان هم یک پری کوچولو است که تمرین جادوگری می‌کند، چون پدر و مادرش توسط عفریته‌ها طلسم شده‌اند و پری کوچولو می‌خواهد پدر و مادرش را نجات دهد.

در ادامه نشست لرتا آودیسیان طراح هم گفت: خوشبختانه بچه‌ها نسبت به سال اخیر پیشرفته‌تر شده‌اند و امسال ٤٣ نفر روی سن حرکت انجام می‌دهند.

سیامک احصایی طراح صحنه نیز گفت: همکاری من و این ارکستر به ١٢ سال پیش بازمی‌گردد، از طرف دیگر خوشحالم که در سال‌های گذشته چند نفری پای اتفاق موسیقی ایستادند.

در پایان نشست محمد عبدالوهاب مدیر روابط عمومی و هماهنگی گروه عنوان کرد: در دوران مرادخانی آقای نظر پیشنهاد یک جشنواره کودک را داد اما متأسفانه تا الان هیچ اقدامی نشده است.

ارکستر پارس روز ٧ مهر ساعت ١٧ و روزهای ٨ و ٩ مهر ساعت ١٥ در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.