به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره با اینکه چهارمین دوره سمپوزیوم دفاع مقدس با دو متریال اجرا خواهد شد، ادامه داد: دو جنس کار در این دوره انتخاب شده است برخی از المان‌ها از جنس آهن و برخی نیز از با آرماتور و گل و گچ ساخته خواهد شد.

دکتر علیزاده با اشاره با اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور تکریم و پاسداشت ایثارگران عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، چهارمین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی دفاع مقدس را برگزار می‌کند، افزود: با انتشار فراخوان طرح‌های رسیده از سوی هنرمندان از سوی شورای هنری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 10 هنرمند حاضر برای ساخت المان یادمانی دفاع مقدس انتخاب شدند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه این طرح‌ها می‌تواند دستمایه آثار خلاقانه هنری قرار گرفته و در آثار یادمانی متجلی شود، گفت: هدف سمپوزیوم چهارم، طراحی و ساخت المان‌های حجمی یادمانی با موضوعات مرتبط از قبیل دفاع، ایثار، شهادت، جانبازی، مقاومت است.

او با تاکید بر اینکه رشادت، جانثاری، ایثارگری، عزم و اراده آهنین رزمندگان اسلام که موجب عزت، سربلندی و غرور ملی است، در این طرح‌ها نمود پیدا می‌کند، افزود: با اتمام کار درمورد نحوه و محل قرار گیری آثار یادمانی تصمیم گیری می‌شود.