سرویس موسیقی هنرآنلاین: آلبوم "خروش" با آهنگسازی مجید درخشانی و خوانندگی مجتبی عسگری، جمعه 19 شهریورماه در مراسمی به میزبانی شهر کتاب ابن سینا، با حضور جمعی از علاقه‌مندان و اهالی رسانه و با اجرای علیرضا بدیع رونمایی شد.

در ابتدا مجید پازوکی تهیه‌کننده کار گفت: از مجموعه‌ای که در شکل‌گیری آلبوم ما را همراهی نمودند تشکر می‌کنم. بودن در کنار استاد درخشانی از موهبت‌های تکرار نشدنی زندگی من بود. تدوین و انتشار آلبوم "خروش" چند سال به طول انجامید. کنسرتی در شهر پاوه داشتیم. در این منطقه کردنشین مردم از موسیقی فارسی استقبال کردند. نکته چشم‌گیر دیگر اینکه در شهر کرمانشاه با وجود خوانندگان مشهوری که داشتند به شدت عاشق و شیفته استاد شجریان هستند. سفرمان و صدای مجتبی عسگری که از شاگردان خوب استاد شجریان بودند در شکل‌گیری "خروش" مؤثر بود. صدای ایشان برای من تداعی‌کننده صدای استاد بود. تصمیم گرفتیم آلبومی با صدای او تهیه و تنظیم شود. آلبوم خروش 2-3 سال در پیچ‌وخم‌های اداری بود. امیدوارم شاهد این باشم که با دوستان عرصه موسیقی که با عشق و امکانات کم فعالیت می‌کنند، همکاری و موسیقی کشورمان را حفظ کنیم. امیدوارم کسانی که با این نوع موسیقی مشکل دارند، به زودی مشکلشان برطرف شود. همیشه دوست داشتم بتوانم از جوانانی که با جان و دل کار می‌کنند، حمایت کنم.

سپس مریم لرستانی نماینده شرکت کارما که با حمایت شهاب حسینی فعالیت می‌کند روی سن آمد و گفت: من به نمایندگی از شرکت کارما که در راه شناسایی و حمایت از استعدادهای موسیقی فعالیت دارد حضور دارم. کارما علاوه بر فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود دوست دارد به عنوان حمایت‌کننده در کنار جامعه موسیقی باشد، زیرا در جامعه موسیقی بی‌مهری‌هایی وجود دارد که ضربه‌هایی به این عرصه می‌زند. امیدواریم با تأسیس شرکت فرهنگی - هنری بتواند در حمایت بخش مالی از هنرمندان ایرانی نقشی داشته باشد.

علیرضا بدیع مجری نیز درباره این آلبوم گفت: این آلبوم به استاد محمدرضا شجریان تقدیم شده است. امیدوارم پس از رفع کسالت شاهد حضور ایشان باشیم.

بعد از اتمام صحبت‌های مجری برنامه قطعه سوختن با شعری از دیوان "سیاه‌مشق" هوشنگ ابتهاج پخش شد.

در ادامه استاد موقتیان هم گفت: جای صدرنشین آواز ایران، استاد شجریان، خالی است. این آلبوم حاصل تلاش سترگ مردان سرزمین ما است. خوشحالم که می‌بینم همه افراد با چهره‌هایی هنردوست حضور پیدا کرده‌اند.

او ادامه داد: من اصفهانی هستم، با ترنم زاینده‌رود با هنر آشنا شدم. برای من هنرمند جایگاهی دارد که نهاد و فطرت خلقت به حضور آن متجلی می‌شود. صدای عشق از دل هنر برمی‌خیزد.

قطعه مست شب دومین قطعه‌ای بود که از آلبوم پخش شد.

مجید درخشانی، آهنگساز، درباره اثرش چنین گفت: کاش استاد لطفی حضور داشتند. هر قدمی که برداشتم به لطف استاد لطفی بوده است. من درباره آلبوم نظری ندارم، نظرها گفته شد. دوست داشتم تصویر و صدای ساز جدید یسنای باشد اما متأسفانه قسمتی از آن حذف شد. مجتبی عسگری را پیش از این می‌شناختم و می‌دانستم خوب از پس کار برمی‌آید.

در ادامه این نشست رونمایی، علی مصطفوی از شاگردان درخشانی گفت: حدود 12 سال است که به عنوان شاگرد و همکاری کوچک در خدمت استاد درخشانی حضور دارم. تمام خصوصیاتی را که یک هنرمند باید داشته باشد، آقای درخشانی دارد. درد بزرگ ما این است که هنرمندان پشت یکدیگر نیستند. موزیسین‌ها باید با هم مهربان‌تر باشند. من از استاد چیزهای زیادی آموختم. نه تنها آواز بلکه اخلاق و بزرگ‌منشی را از ایشان یاد گرفتم.

سپس تابلویی با خط استاد رحیمی به مجید درخشانی تقدیم شد. در پایان برنامه بخش اجرای موسیقی زنده در نظر گرفته شده بود. دو نوازنده با ساز یسنای نواختند و مجتبی عسگری با صدای خود آن رو را همراهی کرد.

پس از پایان مراسم، علاقه‌مندان آلبوم "خروش" با عوامل آن عکس یادگاری انداختند.

آلبوم "خروش" مجموعه‌ای از ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی است. قطعات آن بر روی اشعاری از مولانا، هوشنگ ابتهاج، قیصر امین‌پور و علیرضا بدیع، به صورت تصنیف و ساز و آواز ساخته شده است.

قطعات این آلبوم شامل چهار تصنیف، سه قطعه‌ ساز و آواز و یک قطعه‌ ضربی است. از نکات قابل توجه این اثر موسیقیایی می‌توان به شروع از دستگاه شور، رسیدن به شوشتری و افشاری و خاتمه یافتن در دستگاه شور و دشتی اشاره کرد.

در این اثر، ارسلان کامکار (ویولن)، کریم قربانی و علی جعفری (کنترباس) و سیاوش ظهیرالدینی (ویولن آلتو) نواخته است. نوازندگی بخش سنتی را گروه "خورشید" بر عهده داشته است. در آن شاهو عندلیبی (نی) و مهرداد ناصحی (کمانچه) نواخته‌اند.

درخشانی این اثرش را یک مجموعه از چند دوره کاری خود در زمینه موسیقی دانسته است.