سرویس تجسمی هنر آنلاین: وحید جعفرنژاد هنرمند نقاش و طراح ایرانی دارفانی را وداع گفت. امیر سقراطی هنرمند کاریکاتوریست در گفتگو با هنر آنلاین ضمن تایید این خبر گفت: متاسفانه این خبر تایید شده است و پیکر این هنرمند جوان روز پنج‌شنبه 11 شهریورماه پیدا شده و روز جمعه 12 شهریور نیز به خاک سپرده شده است.

از سوی دیگر علی جعفرنژاد، برادر این هنرمند با بیان اینکه پیکر این هنرمند را سه روز پس از درگذشت او در پزشکی قانونی پیدا کرده اند به مهر گفت: همه ما در غم از دست دادن برادرم بسیار اندوهگینیم و این در حالی است که ما اواسط هفته گذشته در پزشکی قانونی پیکر او را پیدا کردیم و به ما گفتند سه روز از مرگ او گذشته است و هنوز هم پرونده رسیدگی به علت مرگ برادرم باز است.

جعفرنژاد با اعلام این خبر که به جز مراسم هفتم این هنرمند که این هفته بر پا می شود مراسم یادبودی از طرف دوستان این هنرمند جوان و برای اهالی هنر برپا خواهد شد، بیان کرد: زمان دقیق برپایی مراسم یادبود برادرم را به زودی اطلاع رسانی می کنیم.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: برادرم نقاشی بسیار ماهر بود و مطمئن هستم اگر زنده می بود می توانست به جایگاه خوبی در هنر دست پیدا کند.

وحید جعفر نژاد هنرمند جوان ایرانی متولد 1364 در شهر تهران بود و کار را با فعالیت در گروه هنری "پتک" در سال‌های 1386 _ 1387 آغاز کرد و هم چنین برگزیده سالانه "منتخب نسل نو" در سال 1388 شده بود.

جعفر نژاد چندین نمایشگاه انفرادی داخلی و خارجی برگزار کرده بود که نمایشگاه‌های انفرادی "سری دگردیسی" در پروژه متحدان دبی 1394 و نمایشگاه‌های " برشی از کیک آلبالو"، " اتاق خاکستری" و " سری انعکاس" طی سال های 1390 تا 1392 از مهم‌ترین نمایشگاه های او در گالری هما به حساب می‌آیند.

وی همچنین در نمایشگاه‌های گروهی سال خانه هنرمندان ایران، هفته طراحی در گالری هما، سیر طولانی روز در شب در کافه گالری خورشید، بازماندگان در موزه باک ژنو ، "منتخب نسل نو" سال 1389 و جشنواره دامون فر در پردیس ملت طی سال های 1389 تا 1392 شرکت کرده بود.