به گزارش هنرآنلاین ،به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم گفت: هنرمندان از گروه‌های مهم مرجع در جامعه و اثرگذار هستند و نگاه دولت هم به این قشر فرهیخته نگاهی بسیار بلند است.

احد جاودانی با تاکید بر این که هیچگاه نگاه دولت به هنر و هنرمند سلیقه ای نبوده است ، افزود : بر این اعتقادیم که با تدبیر و درایت مدیران استانی می توان در زمینه های فرهنگی و هنری گام های موثری برداشت.

وی ادامه داد : مدیران هر استانی در حوزه فرهنگ با درایت می توانند برای معرفی هنرمندان به جامعه بسترهای لازم را فراهم کنند تا آنها صاحب سبک شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزاری آئین های ویژه برای پاسداشت هنرمندان را مفید و ضروری دانست و گفت : چه بهتر که این گونه مراسم هنگامی که هنرمنداد در قید حیات هستند هم برگزار شود و فقط در بزرگداشت آنان پس از مرگ خلاصه نشود.

جاودانی، پاسداشت هنرمندان را دارای آثار مثبت در جامعه ارزیابی کرد و افزود : هدف از برگزاری این گونه مراسم شناساندن فرهنگ و هنر و مفاخر فرهنگی به نسل جوان است .

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری کیارستمی در زمان حیات پربارش برای کشور ، گفت : مرحوم کیارستمی از سکانداران بخش های مختلف فرهنگ و هنر کشور بود.

جاودانی، یکی از ویژگی این فیلمساز برجسته کشور را تلفیق شعر با سینما دانست و افزود : تنوع آثار و پرداختن به سوژه های مختلف و بکر با نگاه بدیع هم از دیگر ویژگی های مرحوم کیارستمی بود.

وی با نام بردن از تعدادی از آثار سینمایی کیارستمی ، آنها را الگویی برای کار هنرمندان جوان دانست و تاکید کرد : اصولا یکی از برنامه های فرهنگی که باید در کشور مورد توجه جدی قرار گیرد ، معرفی پیشکسوتان و کارهای آنان به جوانان است تا بتوانند از آنها الگو بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : امروزه ما به سبک و شیوه کاری پیشکسوتان نیازمند هستیم تا بتوانیم از زاویه درست و دارای اثربخشی فعالیت های فرهنگی و هنری را انجام دهیم .

در این مراسم که چهارشنبه شب 10 شهریورماه در تالار مجتمع فرهنگی - هنری حر شهر قائمشهر برگزار شد، تعدادی از شعرای مازندرانی اشعاری را در وصف مرحوم کیارستمی برای جمع قرائت کردند.

کیارستمی چهاردهم تیر ماه امسال در سن 76 سالگی پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان در پاریس دارفانی را وداع گفت.

این سینماگر خلاق ایرانی که یک بار برنده نخل طلای جشنواره کن شد ، در کارنامه فیلمسازی خود ساخت فیلم های کوتاه " نان و کوچه"، "زنگ تفریح"، "تجربه"، "دو راه حل برای یک مساله" و فیلم های بلند " گزارش"، "اولی ها"، "خانه دوست کجاست؟"، "مشق شب"، "کلوزآپ، "زندگی و دیگر هیچ"، "زیر درختان زیتون"، "طعم گیلاس" و "باد ما را خواهد برد" را دارد.