سرویس سینمایی هنرآنلاین: از چهارشنبه پیش سینماهای تهران جانی دوباره گرفتند و انتظارها به پایان رسید. فیلم"فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی به روی پرده سینماها رفت و در دو روز اول توانست بیش از 600 میلیون تومان به دست بیاورد.

با توجه به آمار فروش فیلم‌ها و مقایسه آن با هفته‌های گذشته به نظر می‌رسد، فروش سایر فیلم‌ها تحت تأثیر فروش فیلم فرهادی قرار گرفته و با افت فروش مواجه شده‌اند.

"فروشنده" تازه‌ترین اثر اصغر فرهادی است که در جشنواره کن 2016 بسیار خوش درخشید. این فیلم به زندگی زن‌وشوهری می‌پردازد که در حال بازی در نمایش "مرگ فروشنده" نوشته آرتور میلر هستند.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی. با حضور: مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم، مهدی کوشکی، عماد امامی، احترام برومند، محمد امامی، علی‌رضا روفوگران، آزاده موحد، شیرین آقاکاشی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسداللهی و بازیگر خردسال: سام ولی‌پور در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. آخرین ساخته فرهادی با در اختیار داشتن 17 سالن در تهران تاکنون رقمی معادل 607 میلیون تومان طی دو روز فروش داشته است.

بارکد" ساخته مصطفی کیایی در حالی که روزهای پایانی اکران خود را پشت سر می‌گذارد، طی 81 روز توانست به فروش 11 میلیارد و 200 میلیون تومانی دست یابد.

بهرام رادان، سحر دولتشاهی، پژمان بازغی، بهاره کیان افشار، محسن کیایی و رضا کیانیان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پشت هر آدمی داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم.

"لانتوری" آخرین ساخته رضا درمیشیان طی 30 روز و با در اختیار داشتن 33 سالن سینمایی به فروش کلی 4 میلیارد و 700 میلیون تومانی دست یافت.

در این فیلم باران کوثری، نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری و...به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم درباره گروه "لانتوری" است و به موضوع اسیدپاشی در کشور می‌پردازد.

"زاپاس" ساخته برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سیدامیرپروین حسینی در 64 روز توانست به فروش کلی 4 میلیارد و 580 میلیون تومانی برسد. امیر جعفری، ریما رامین‌فر، جواد عزتی، الناز حبیبی، احمد مهران فر، شبنم مقدمی، ماهان نصیری در کمدی- اجتماعی "زاپاس" به ایفای نقش می‌پردازند.

"دزد و پری" کودکانه حسین قناعت و بهروز مفید است. در این فیلم بهزاد فراهانی، بهنوش بختیاری، رامین ناصر نصیر، نادر سلیمانی، نگین معتضدی، مرتضی زارع، حمید کاشانی، مهدی تارخ، کاظم برزگر، فرشاد حسینی و سارا روستاپور/ بازیگران کودک: محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، پارسیا شکوری فرد به ایفای نقش می‌پردازند و داستان درباره یک نظامی بازنشسته است که مجبور می‌شود به مدت 24 ساعت مدیریت مهدکودک دخترش را عهده‌دار شود و در همین 24 ساعت است که ماجراهای عجیب‌وغریبی برای وی و کودکان حاضر در مهدکودک روی می‌دهد...

"دزد و پری" در حالی که تنها فیلم اکران شده در حوزه فیلم‌های کودکانه و سینمای کودک است، توانست در 40 روز و با در اختیار داشتن 35 سالن سینمایی 710 میلیون تومان فروش داشته باشد.

"ناردون" ساخته فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور است. در این فیلم امین حیایی، سیروس گرجستانی، مهران غفوریان، مهران رجبی، شهرام قاعدی، امیر نوری، لیلا اوتادی، علی مسعودی و... در خلاصه داستان این فیلم آمده است، خرج عروسی بیشتر است یا عزا، بهتر است عزا رو تو عروسی و عروسی رو تو عزا گرفت که خرجش کمتر شود. ناردون طی 30 روز تاکنون به فروش 1 میلیارد و 750 میلیون تومانی دست یافته است.

"امکان مینا" ساخته کمال تبریزی نیز طی 30 روز تنها توانست به فروش 360 میلیون تومانی دست یابد. این در حالی است که "امکان مینا" تنها فیلم سیاسی- اجتماعی است که روایتگر تردید، شک و سرانجام خیانت است. زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌کشاند. در این فیلم میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر مالکی، علی مردانه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"من" ساخته سهیل بیرقی پس از 16 روز اکران و با توجه به شروع خوبی که داشت در هفته گذشته با افت فروش مواجه شد و تنها توانست به رقم 935 میلیون تومان برسد. لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، مانی حقیقی و... در اولین فیلم بلند داستانی بیرقی بازی می‌کنند که سال گذشته در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

"آب‌نبات چوبی" ساخته محمدحسین فرح‌بخش، داستان دختران فراری است. رضا عطاران، هنگامه حمید زاده، سحر قریشی، میلاد کی‌مرام، کریم امینی، نگار عابدی، صفا آقاجانی، شقایق فراهانی در آن ایفای نقش می‌کنند. این فیلم نیز طی 16 روز توانسته 90 میلیون تومان فروش داشته باشد.