سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هلیا زارعی در سال 1367 به دنیا آمد و از سن 7 سالگی، ساخت زیورآلات با ابزار و وسایل گوناگون را آغاز کرد. او در دوره دبیرستان وارد رشته گرافیک شده و در دانشگاه هم در همین زمینه و گرایش تزیینات محیطی ادامه تحصیل داد.

زارعی حدود یک سال است که زیورآلاتی با نام "دریم‌کچر" می‌سازد و خود را به عنوان تنها خالق این دست زیورآلات در ایران معرفی می‌کند.

او دراین‌باره به هنرآنلاین گفت: زیورآلات و در مجموع اشیائی با نام "دریم‌کچر" از یک باور در فرهنگ سرخ‌پوستی نشأت می‌گیرد و برای درک بهتر این عنوان باید بگویم که کاربردی شبیه به چشم نظر در کشور ما را دارد.

زارعی تصریح کرد: در فرهنگ سرخ‌پوستان آمریکای شمالی، "دریم‌کچر" نام وسیله‌ای دست‌ساز است که از حلقه‌ای ساخته‌شده و توری به شکل تارعنکبوت را درون آن می‌بافند. سرخ‌پوستان در نهایت آن حلقه را با اشیای شخصی و مقدسی همچون پر و مهره تزئین می‌کنند و معتقدند در میان انرژی‌های مثبت و منفی در چرخش تارهای درون حلقه، انرژی‌های مثبت به وسیله پرها وارد بدن انسان می‌شوند.

این طراح و سازنده زیورآلات با اشاره به اینکه برای اولین بار، ایده خلق زیورآلات "دریم کچر" را از یک توریست و جهانگرد سرخ‌پوست اهل آمریکای شمالی گرفته است بیان کرد: زمانی که این آویز را از آن جهانگرد در شهر شیراز به عنوان هدیه دریافت کردم، دیدم که می‌شود با اضافه کردن سنگ‌ها و نمادهای ایرانی به آن، از این وسیله دست‌ساز زیورآلاتی زیبا خلق و در این کار از سنگ‌های قیمتی و اصیل ایرانی، طراحی انواع شمسه و به‌کارگیری پارچه‌های چرم و جیر برای تکمیل کار استفاده کرد.

زارعی گفت: حدود یک سال است که زیورآلات "دریم‌کچر"را با نام برند "ناواهو" طراحی کرده و می‌سازم و تاکنون سه بار در برج میلاد غرفه‌ای برای نمایش و عرضه آن‌ها در اختیار داشته‌ام.

او با اشاره به برپایی کلاس‌های آموزشی مستمر در برج میلاد اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی طراحی و ساخت زیورآلات "دریم‌کچر" در برج میلاد برپا است و کودکان و نوجوانان کمتر از 15 سال می‌توانند با پرداخت 50 درصد از شهریه دوره‌های آموزشی از این کلاس‌ها بهره گیرند.

زارعی در ادامه از تلاش‌های خود به منظور دریافت مالکیت معنوی برای برند "ناواهو" گفت و افزود: من برای پیشرفت در این کار یک کتاب 500 صفحه‌ای درباره اسطوره‌های سرخ‌پوستی را مطالعه کرده‌ام و قصدم کارآفرینی در این زمینه است و امیدوارم با دریافت مالکیت معنوی برای برند "ناواهو" به شکل بهتری به فعالیتم در این زمینه ادامه دهم.

در ادامه این مطلب نمونه‌های از زیورآلات "دریم‌کچر" ساخته دست هلیا زارعی را ببینید: