به گزارش هنرآنلاین حجه الاسلام سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس امشب مهمان برنامه بدون تعارف بخش خبری 20:30 بود.

وی در بخشی از این گفت‌وگو اظهار داشت: حداقل وظیفه طلبه نهی از منکر است، لشکر و ارتشی ندارم و یک طلبه هستم، نظری درباره موسیقی دارم، برخی موسیقی‌ها را گوش می‌دهم اما کنسرت یک چیز دیگر است و آن ارائه موسیقی همراه با هیجان مبتذل است و کدام مرجع این را تائید می‌کند؟ گفتیم این فعل در این شهر حرام است و به حرمت امام رضا(ع) انجام نشود.

وی گفت: مگر جوان ما مشکلش این است؟ جوان ما تشکیل خانواده نداده و درآمد ثابت ندارد و آیا واقعا با برگزاری کنسرت مشکلش حل است؟ اگر بناست یک جریان هنری در کشور به نام هنر موسیقی شکل بگیرد باید برایش ساز و کاری تعبیه کنند که با ابتذال همراه نباشد و وضع فعلی با ابتذال همراه است.

آیت الله علم الهدی افزود: برخی از بنده به خاطر این نهی از منکر در تریبون نماز جمعه انتقام سیاسی گرفته‌اند.

وی در مورد انتقاد اخیر خود از ورزشکاران گفت: این انتقاد بنده مال زمانی بود که ورزشکار خانمی بلوز قرمز پوشیده بود و آستین هم نداشت و گریبانش هم باز بود و موهایش پریشان بود و در این حالت روی سکو رفت، به مورد اخیر(اشاره به کیمیا علیزاده) اعتراضی نکرده‌ام.

آیت الله علم الهدی افزود: آقای سلحشور روی سر من بود و آقای حاتمی کیا هم، هنرمند مثبت سرباز امام زمان است، چند سال پیش سقوط یک فرشته پخش شد و با آقای ضرغامی ملاقاتی داشتم و گفتم کارگردان این فیلم را نمی‌شناسم اما حاضرم ثواب صد منبرم را بدهم و ایشان ثواب یک سکانس فیلم را به من بدهد. اثر این سکانس بیش از صد منبر من بود.

وی در مورد دارایی خود نیز گفت: نه منزل استیجاری دارم و نه ملکی، با احتساب نواده و نبیره 27 بچه دارم. من مستمری بگیر تأمین اجتماعی هستم و دو میلیون و 200 هزار تومان می‌گیرم. گاهی پس و پیش جمله مرا می‌زنند و هجمه روانی ایجاد می‌کنند. هیچ وقت عصبانی نمی‌شوم، اما تن صدای من این گونه است و خیلی بلند و قوی است.