به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، نمایش جهشه به کارگردانی علی برجی و براساس نمایشنامه ای از مرتضی شاه کرم در نخستین برنامه "روایت صحنه" با حضور علی اکبر عبدالعلی زاده(منتقد) و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه نقد و بررسی خواهد شد.

اولین برنامه روایت صحنه روز شنبه 13 شهریور ماه ساعت 19 همراه با اجرای نمایش در محل تماشاخانه سرو واقع در میدان فردوسی خ شهید قرنی- ابتدای خ شهید فلاح پور پ1 برگزار خواهد شد.

گفتنی است این سلسله نشست‌ها به همت انجمن تئاتر انقلاب دفاع مقدس و با رویکرد نقد کارشناسانه و عالمانه حوزه تئاتر مقاومت به نقد و بررسی آثار نمایشی مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مضامین مرتبط خواهد پرداخت.لازم به ذکر است حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

اجرای ویژه هنرمندان ، نمایش " امشب فقط برای تو "

" اجرای ویژه هنرمندان ، نمایش " امشب فقط برای تو " اثر : آنتوان چخوف به کارگردانی : وحید اخوان کاری از گروه ( کلاسیک ) شنبه 13 شهریور ساعت 20 با حضور هنرمندان عرصه تئاتر و سینما به روی صحنه می‌رود.

این نمایش براساس نمایشنامه‌های " آواز قو " و " خواستگاری " اثر آنتوان چخوف با ترجمه : ناهید کاشیچی و بازنویسی و تنطیم : امیرحسین بابایی است در این نمایش رضا بنفشه خواه ، وحید اخوان ، امیرحسین بابایی و محبوبه تفضلی ایفای نقش خواهند کرد.

«دلپیچه» در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می‌رود

نمایش «دلپیچه» به کارگردانی سعید دولتی از 15 شهریور در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می‌رود.

دلپیچه نمایشی ست در ژانر کمدی وحشت و داستان زوج جوانی را روایت می‌کند که در یک خانه قدیمی زندگی خود را شروع می‌کنند و اسیر اشباح می‌شوند...

نمایش‌نامه «دلپیچه» را اصغر گروسی نوشته و سیاوش ناظم، ثمر امین‌پور، وهاب امین الرعایا، سوگند فیروزی، صادق اردوخانی، متین زرین نگار و سپهر شفیعی از بازیگران آن هستند.

سعید دولتی چندی پیش، نمایش «آسیدکاظم» را در مقام کارگردان در «همای سعادت» تنها تماشاخانه خصوصی و استاندارد غرب تهران روی صحنه برد که به دلیل شیوه اجرایی متفاوت نسبت به اجراهای دیگر این نمایش ، با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد.

نمایش دلپیچه از 15 شهریور هر روز ساعت 18:30 در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک 261اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال www.tiwall.com بلیت تهیه کنند.

طراح هنری این نمایش نوید فرح‌مرزی است و تهیه‌کنندگی آن را مهدی نامداری بر عهده دارد. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به فرشیدحاجیان دستیار کارگردان، ثمر امین پور منشی صحنه، مطهره کشاورز مشاور رسانه‌ای و عماد سالکی طراح پوستر و بروشور اشاره کرد.

نمایشنامه خوانی"دادگاه گالیله " در ارسباران

نمایش نامه خوانی"دادگاه گالیله" نوشته برتولت برشت درفرهنگ سرای ارسباران اجرا می‌شود .

این نمایش نامه خوانی روزهای شنبه13 و 20 شهریور ساعت 20 برای عموم در سالن ارسباران اجرامی شود.

سهران راشد ( کارگردان)، حمیدسمندریان (مترجم) و کاظم هژیرآزاد، مهرداد ضیائی ، آرزو نبوت، مجتبی مظفری، شیوا طاهری، رضا افشار، نیکو ترخانی، رها آرشید، بابک باقری، بنفشه ریاضی، سمیه قانعی ، سمیرا خلیلی، پوریا کاوه وارشیا نجیمی در نمایش خوانی شرکت دارند .

علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به سایت WWW.tiwal.com مراجعه ویا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های 20-22872818 تماس بگیرند.

استقبال برای خرید بلیط دختر یانکی

نمایش تئاتر دختر یانکی که به نویسندگی نیل سایمون وترجمه شهرام زرگر توسط بهرام تشکر در حال کارگردانی است پنجشنبه هفته جاری اجرا خواهد شد این تئاتر که در آن داستان دو روزنامه نگار چپ امریکایی که در آپارتمانی ماهنامه زیر زمینی فالوت را منتشر میکنند روایت میکند اما با آمدن سوفی (قهرمان شنای المپیک)که به همسایگی آنها نظم انتشار ماهنامه را بر هم میخورد و کمدی آغاز می شود.

این نمایش اولین بار در دوره اجراهای خود در سال 1392 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران و شهرهای شیراز ، رشت ،گرگان ،بابل وچالوس به روی صحنه رفته بود ودوره جدید اجراهای خود را به مدت سی شب ودر خیابان طالقانی (بین سرپرست وفریمان) افتتاح می شود .

در این تئاتر که با بازی درخشان بهنام تشکر اجرا میشودبهرام تشکر وسارا رسول زاده نیز ایفا نقش میکنند .به گفته عباس مغاری مدیر روابط عمومی این تئاتر در این نمایش آیدا یزدانی ،کیانوش اخباری ،بنیامین بهادران ،حسام امام ،نیما باقری ،نیکزاد تولایی،سارا ضیا،مهدی آسترکی ،مسرور حسینی ، ملیکا مومنی راد وامیر تشکر همکاران گروه اجرا هستند . وی همچنین ادامه داد فروش بلیط ها با استقبال بی نظیری روبرو شد بطوری که دوروز قبل از افتتاحیه کلیه بلیط ها بفروش رسیده و از طرفداران خوب وفهیم تئاتر میخواهم که همه تئاتر عای روی صحنه بخصوص دختر یانکی را در شبهای آینده مورد حمایت خود قرار دهند.