سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سکوت" نوشته و کار امیرعلی سی‌سی‌پور این روزها در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه به صحنه می‌رود. این کارگردان جوان با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایشنامه این کار اقتباسی از رمان "ارواح" و نمایشنامه "سکوت" نوشته پل استر است؛ من علاقه خاصی به داستان‌های معمایی دارم و این آثار از چنین محتوایی برخوردار بود.

او ادامه داد: رمان‌های پل استر را مطالعه کرده بودم و از میان آنها رمان "ارواح" قابلیت تبدیل به تئاتر را داشت؛ از سوی دیگر متوجه شدم نمایشنامه‌ای قبل از این رمان نوشته شده است، بر این اساس تصمیم گرفتم متنی بر اساس این دو اثر بنویسم.

سی‌سی‌پور خاطرنشان کرد: ما از تئاتر اشیاء استفاده کردیم؛ اشیاء شخصیت‌های ما هستند؛ این شی بی‌جان نیست؛ در واقع مایع‌های درون لیوان‌هاست و برای آن که به آنها جان و حرکت بدهیم رنگ‌هایی را به آنها اضافه کردیم.

او بیان کرد: این نمایش زیرمجموعه تئاتر عروسکی قرار می‌گیرد و یکی از شیوه‌های تئاتر آموزشی هم هست؛ که برای تخیل و آموزش بچه‌ها به کار گرفته می‌شود.

این کارگردان جوان تئاتر با اشاره به داستان این اثر اظهار کرد: تعدادی رنگ که در داخل لیوان‌ها زندگی می‌کنند، در دور باطل گیر کرده و به اجبار، داستان وقوع یک قتل را اجرا می‌کنند و هر بار که این داستان روایت می‌شود آنها به دنبال راهی برای خارج شدن از این دور باطل هستند.

سی‌سی‌پور عنوان کرد: تاکنون بازخورد خوبی از تماشاگران‌مان گرفته‌ایم؛ تنها جاهایی تماشاگران ما به خاطر لیوان بودن شخصیت‌ها متوجه آن نمی‌شوند، اما از تخیلی و فضای انتزاعی که برای آنها ایجاد می‌شود لذت می‌بردند؛ نکته قابل توجه در مورد این اجرا، تئاتر اشیاء است، در این زمینه منابع یا کتاب‌های ترجمه‌ای وجود ندارد و ما تنها از مقالات و راهنمایی‌های اساتیدمان بهره بردیم.

نمایش "سکوت" نوشته و کار امیرعلی سی‌سی‌پور تا 18 شهریورماه ساعت 19 در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه واقع در میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خ کبکانیان، نبش کوچه مرتضی‌زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ به صحنه می رود. عباس دلیر، عاطفه خداکرمی، کبری رضایی، محمد امین سی سی پور در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.