سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کمی چای" نوشته سمیرا رحیمی و کارگردانی مشترک سمیرا رحیمی و الهام مهرپرور این روزها در کلینیک ۱۶ آذر به صحنه می‌رود. سمیرا رحیمی با ارائه توضیحاتی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این کار دومین تجربه اجرا در فضای نامتعارف است که گروه نمایش "حومه" آن را انجام می‌دهد؛ اولین‌بار سال 93 اجرایی در واگن قطار متروک و گلخانه داشتیم و بازخورد بسیار خوبی از سوی مخاطبان دریافت کردیم. اجرا در فضای متفاوت بسیار لذت‌بخش بود، این حس با ما ماند و این بار آن را در درمانگاه 16 آذر تجربه می‌کنیم.

او عنوان کرد: در تجربه قبلی، کار صحنه‌ای بسیار کم بود اما این بار سالن‌ ناصرخسرو را به صورت اتاق ایزوله در نظر گرفتیم؛ در واقع بخشی از اتفاق‌ها در‌ درمانگاه و باقی رویدادها که مربوط به بخش صحنه‌ای می‌شود در سالن شکل می‌گیرد. نمایشنامه به صورت کارگاهی شکل گرفته؛ هر جلسه متن را به بازیگران می‌دادم و بر اساس آن صحنه‌ها را می‌بستیم.

رحیمی اظهار کرد: اکنون در دوره رکود قرار داریم و بیشتر افراد حوصله آنکه به جایی برای تماشای کاری بروند را ندارند؛ چراکه نکته جدیدی برای آنها وجود ندارد؛ بیشتر دنبال اتفاق‌های تازه هستند تا چهارچوب‌ها برایشان بشکند. وقتی در جایی‌که توقع اجرا نمایشی را ندارید؛ موضوعی مطرح شود آن اتفاق و موضوع در ذهن‌تان پررنگ‌تر خواهد ماند. از سوی دیگر این نوع اجرا موثرتر خواهد بود زیرا دیگر دیوار چهارمی وجود ندارد. گروه ما فعالیت صحنه‌ای داشته اما لذتی که در فضاهای غیرمتعارف وجود دارد، در کار صحنه‌ای نیست.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: "کمی چای" فرصتی ایست برای شنیدن و حرف زدن. شنیدن آدم‌هایی که مدتهاست به خواب رفته‌اند. در درمانگاه اتفاق ایزوله‌ای داریم که بیمارانی در آن وجود دارند؛ بیمارانی که نمی‌توانند به آرامش برسند و در پیشبرد خواسته‌هایشان قدمی بردارند.

او افزود: اگر فقط فکر کنید و کاری انجام ندهید شما آدم شادی نخواهید بود مانند آنچه اکثر افراد جامعه با آن درگیر هستند. ما معتقدیم در برهه‌هایی از زندگی‌مان به خواب می‌رویم و وقتی یک کلمه خاص از دهان فردی خاص خارج می‌شود می‌تواند سنسورهای‌مان را اکتیو و ما را بیدار کند؛ اما اگر این اتفاق نیفتد باقی زندگی‌مان را مانند عوام در خواب می‌گذرانیم.

رحیمی در پایان عنوان کرد: ما طرحی برای آشتی با تئاتر داریم که بر اساس آن هر گروه 5 نفر به بالا شامل 50 درصد تخفیف برای تماشای نمایش خواهند شد.

نمایش "کمی چای" نوشته سمیرا رحیمی و کارگردانی مشترک سمیرا رحیمی و الهام مهرپرور این روزها در کلینیک ۱۶ آذر واقع در خیابان 16 آذر، جنب مجموعه مولوی به صحنه می‌رود. عادله امامی، مائده خانی، سمیرا رحیمی، شقایق شجاعی، سوده فارانی، نگین فراهانی، مرضیه فروزان فر، الهام مهرپرور بازیگران این نمایش‌اند.