سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آزاده عسگری طراح و بنیان‌گذار برند زاداری درباره همکاری با پروژه احیای کاروانسرای سعدالسلطنه شهر قزوین در امر تأمین لباس‌های سنتی برای کارکنان این مجموعه به هنرآنلاین، گفت: این کاروانسرا در زمینی به مساحت شش هکتار واقع شده و مدتی است از سوی شهرداری قزوین و سازمان میراث فرهنگی و البته با سرمایه‌گذاری برخی اشخاص برنامه‌هایی جامع برای احیای آن در نظر گرفته شده است.

عسگری تصریح کرد: در ادامه این ماجرا قرار شد بالغ بر 300 دست لباس را برای کارکنان کاروانسرای سعدالسلطنه توسط برند ما طراحی شود که همگی برگرفته از لباس‌های دوران قاجار هستند و برخی با طرح‌های مدرن نیز تلفیق شده‌اند.

طراح و بنیان‌گذار برند زاداری با اشاره به اینکه از پنجم تا سیزدهم شهریورماه به عنوان هفته قزوین نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: مراحل احیای این کاروانسرا به پایان رسیده و قرار است در روز جمعه 12 شهریور به شکل رسمی بخش‌های مختلف آن شامل هتل، رستوران، مجموعه فرهنگی و هنری و فروشگاه آغاز به کار کنند.

او درباره روند طراحی لباس‌های مورد نظر توضیح داد: من به همراه جمعی از هنرجویانم در قالب یک تیم 10 نفره گرد هم آمدیم و تعداد بسیاری از تصاویر و فیلم‌های برجای مانده و ساخته شده از دوران قاجار را بررسی کردیم.

عسگری افزود: در ادامه و با توجه به تنوع در این لباس‌ها میان افراد و جنسیت‌های مختلف قرار شد به فواصل زمانی این لباس‌ها، البته با ورود ایده‌های نو طراحی و دوخته شوند و در اختیار مجموعه قرار گیرند که همین اتفاق هم افتاد.

این هنرمند درباره نحوه طراحی و تأیید لباس‌ها گفت: هر لباس در 21 طرح مختلف از پوزیشن افراد طراحی شد و برخی از آکسسوری‌های آماده را با این لباس‌ها ست کردیم.

او درباره جایگاه نمایش و فروش البسه سنتی در فضای کاروانسرای سعدالسلطنه بیان کرد: در این مجموعه بخشی به نام چارسوق وجود دارد که در آن فروشگاه‌هایی شامل لباس‌های سنتی و تاریخی به همراه انواع ملزومات این حوزه عرضه می‌شوند.