سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "ژاندارک در آتش" به نویسندگی محمد رحمانیان و کارگردانی مهسا گنجی از روز گذشته اجراهای خود را در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی آغاز کرد. مهسا گنجی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این اثر روایت‌گر داستان زنی است که رنج بسیار و فجایع بی‌شمار را از سر گذرانده است. این اثر مساله مسخ شدن انسان در جنگ را به تصویر می‌کشد، زمانی که ژاندارک آزاد و درهای سلول به رویش باز می‌شود، نمی‌تواند به جای دیگری برود چراکه کسی را ندارد و اینجا نظاره‌گر ظلمی هستیم که در جنگ‌ها به زنان می‌رود.

او ادامه داد: زنان هموار در جنگ‌ها در حاشیه بوده‌اند؛ نگاه من به این متن نشان دادن ایستادگی زنان است در حالی که کسی نمی‌داند چه کار کرده‌اند و چه بلایی بر سرشان آمده است، همانطور که این زن در انتها نه به دست آلمانی‌ها، بلکه زیر بمباران هواپیماهای نیروهای خودی از بین می‌رود.

گنجی با بیان اینکه دست به شیوه جدیدی در بازیگری و کارگردانی زده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متن در فضای اکسپرسیونیستی و وحشت به سر می‌برد میزانسن‌ها و حرکت نیز از همین شیوه بهره می‌برند بازیگر به لحاظ حسی باید خودش را در موقعیت فاجعه‌بار یک زن قرار دهد، زنی روان پریش و دیوانه که به خاطر فجایع بسیار به حد انفجار رسیده است. بازی چنین شخصیتی سخت می‌نماید زیرا مدام در حال تغییر فیزیکی حسی و روانی است.

او عنوان کرد: تمرینات ما در طول یک ماه و به شکل مستمر بوده است؛ برای این نمایش تمرینات جدا به مدت 5 ماه داشتیم، اینگونه نبود که به یکباره متن به دست بگیریم و روخوانی کنیم.

نمایش "ژاندارک در آتش" به نویسندگی محمد رحمانیان و کارگردانی مهسا گنجی 9 تا 25 شهریور ساعت 19:15 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی واقع در خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸به صحنه می رود.