سرویس موسیقی هنرآنلاین: روز دوم از جشنواره دهم موسیقی جوان در حالی به پایان رسید که این بخش شاهد حضور جوانان مستعد زیادی بود.

این بخش از جشنواره به ساز تار اختصاص پیدا کرده بود و اساتیدی چون حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان و بهروز همتی داوران این بخش را تشکیل می‌دادند. برنامه برخلاف دیگر اجراها طی دو سئانس، 9 تا 13 و 14 تا 16 در سه رده سنی الف، ب و ج با حضور جوانان و نوجوانان مستعد و پراستعداد برگزار شد.

طبق روال هر روز اساتید بعد از هر سئانس برای شور در اتاق مخصوص جمع شده و افراد را با مشورت یکدیگر انتخاب و یا حذف می‌کردند.

امیرفتاحی از هشترود، امیر مسدد از کرج، امیرحسین حمزه از کرج، آرمان سیف نژاد از اصفهان، خشایار پنیه از تهران، علی نظام الدینی از اراک، علی قنبری از تبریز و علی نکیسایی از شیراز رده سنی الف؛ امیرحسین احمدخانی از تهران، بیتا ملکی از اصفهان، پانیذ مجاهدنیا از کرج، آرمان توکلی از تهران، ساینا طهماسب از تهران، فرهنگ عمرانی از مشهد، کامیاب عشقی از تهران، نسترن گیوقصاب از تهران رده سنی ب؛ رضا ابراهیمی از تهران، پدرام دانشفر از تهران، سپیده خسروی از تهران، رضا اسدی از بندرعباس، رضا میرزا از تهران، سیدحسین آستانداری از یزد، شبیر سنجری از ملایر و محمدرضا گلشایان از ابرکوه رده سنی ج را تشکیل می‌دادند.

این بخش برخلاف سال‌های گذشته که با ساز سه‌تار ادغام می‌شد به دلیل استقبال غیرقابل‌تصور از بخش سه‌تار جدا شده و به تنهایی روز دوشنبه برگزار شد. رپرتوار از ردیف دوره عالی استاد شهنازی انتخاب شده بود و باوجود مشکل بودن این رپرتوار، هر سه رده سنی توانستند به خوبی انتظارات اساتید را برآورده کنند.

سه‌شنبه نهم شهریورماه از ساعت 9 الی 16 در دو سئانس هنرجویان در بخش سه‌تار در سه رده سنی الف، ب و ج به هنرنمایی خواهند پرداخت.

دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران و در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.