به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک موزه ، روز چهارشنبه 10 شهریورماه ساعت 4 بعدازظهر فیلم "درخشش" به کارگردانی استنلی کوبریک محصول سال 1980 (آمریکا) به مدت 143 دقیقه به زبان اصلی با زیر نویس فارسی، در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید. همچنین بعد از نمایش فیلم"درخشش"جلسه نقد و بررسی این فیلم با حضور محسن آزرم،نویسنده و منتقد سینما برگزار می شود.

فیلم"درخشش" با مکالمه‌ای درباره‌ی فضا آغاز می‌شود. استورت اولمان (با بازی بری نلسون)، مدیر هتل اورلوک، می‌گوید که مکان‌یابی هتل با توجه به بکر بودن و انزوای آن انتخاب شده‌است، و بعد از آن متذکر می‌شود که جاده‌ی مخصوصِ منتهی به هتل بیست‌وپنج مایل طول دارد؛ این اطلاعات با ایده‌ی کلی صحنه‌های طولانی آغازین فیلم (که هتل را محصور بین درختان جنگل و جدا از جامعه نشان می‌دهد) روی هم رفته به مخاطب القا می‌کند که این مکان به چه صورت از هر امکانات تمدنی‌ای به‌دور است. تنها تعداد انگشت‌شماری از صحنه‌های فیلم در خارج از دیوارهای هتل اتفاق می‌افتند.

یادآوری می شود: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم درفصل تابستان، روز های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.