به گزارش هنرآنلاین ، کنسرت "ارکستر سنتور رویش" با اجرای سمفونی پنج بتهوون چهارشنبه 10شهریورماه جاری در سالن سیروس صابر کرج برگزار می شود.

ارکستر سنتور نوازان رویش به رهبری میرسعید حسینی پناه از یک سال قبل آغاز به کار کرده است و در این کنسرت که ساعت 21 چهارشنبه در سالن سیروس صابر کرج برگزار می شود، با 10نوازنده سنتور سمفونی پنج بتهوون را اجرا می کند.

مریم جوانمرد، منصوره کیان، مهدخت پاک روش، الهام موحدیان، آذین قدرتی، الهام قویدل، امیر حسین مختاری، محمد بامداد، مجتبی گودرزی و شهاب روزبه نوازنده سنتور سل ارکستر هستند و علی محمدی(سوپرانو)، پونه بیداوسی، ایما اعتصامی، زهره قاسمی، حسین غلامی و علی حیدری(آلتو) و میلاد صادق زاده و بهنام نیک بین(باس) ارکستر سنتور رویش را در این اجرا همراهی می کنند.

میر سعید حسینی پناه؛ رهبر ارکستر سنتور رویش درباره این ارکستر گفت: در واقع هدف این ارکستر نشان دادن قابلیت های ساز سنتوراست چون ساز سنتور به خاطر محدودیت کوکی ‌که داشته در طول تاریخ موسیقی ما به ویژه در گروه نوازی مورد کم لطفی قرار گرفته است. بنابراین تغیراتی در ساختار سنتور، سیم ها و خرک ها ایجاد شد و این امکان فراهم شد که از محدوده ساز کنترباس تا فلوت صدا دهی داشته باشیم. در این نطام کوک هر قطعه ای می تواند اجرا شود و گام های ایرانی هم به صورت تعدیل شده قابل اجرا هستند و امکان اینکه سازهای هر گروه با کوک یکسان کنار هم ساز بزنند، فراهم شده است. حسینی پناه درباره انتخاب سمفونی پنج بتهوون برای اجرا توسط ارکستر سنتور رویش گفت: دلیل انتخاب سمفونی بتهوون نشان دادن قابلیت سنتور با همه محدودیت هایش برای اجرای بتهوون با تمام پیچیدگی های آن است. در واقع در این اجرا یک سمفونی با ارکستر اما با رنگ صدای سنتور شنیده می شود. دلیل دیگر اینکه چون سنتور ساز محبوبی در جامعه ایرانی است شاید این کار مردم را بیشتر به شنیدن این نوع موسیقی علاقه مند کند و مخاطبان بتوانند یک سمفونی را تا پایان و با علاقه بشنوند.